Cat costa si de unde se obtine semnatura electronica

0
943

Persoanele fizice si juridice care vor sa-si depuna declaratiile fiscale  online trebuie sa obtina semnatura digitala, care este eliberata de firme  specializate, la tarife incepand de la 45 de euro, la care se adauga costurile  de reinnoire anuala a semnaturii respective.

Semnatura digitala este eliberata la cerere de catre furnizorii de  certificate digitale. Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale a  inclus recent in Registrul furnizorilor de servicii de certificare pentru  semnatura electronica, aflat pe site-ul sau, inca doi furnizori de astfel de  certificate. Este vorba de firmele Alfatrust Certification si Centrul de Calcul,  care, alaturi de Transfer Speed, Digisign si CERTSIGN ofera, la cerere,  certificate pentru semnaturile digitale.

Tarife

Potrivit informatiilor postate pe site-urile companiilor mentionate, un   certificat digital costa intre 45 de euro si 54 de euro, la care se adauga  TVA. In pret este inclusa contravaloarea certificatului digital calificat si a  dispozitivului criptografic securizat (token). Valabilitatea certificatului  digital calificat este de  un an de la emitere. Pentru a putea semna  electronic documente si in anul urmator, tarifele practicate de emitenti pentru  reinnoire sunt intre 27 de euro si 30 de euro, la care se adauga TVA.

Inregistrare la ANAF

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Reprezentantii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) precizeaza  ca depunerea declaratiilor fiscale online se poate face doar prin utilizarea  semnaturii electronice, in baza certificatlui digital. Certificatul digital  trebuie inregistrat pe site-ul ANAF la sectiunea „Declaratii electronice”.

Pentru aceasta se descarca si se completeaza documentul de confirmare, care se  trimite spre avizare furnizorului certificatului calificat. Dupa aceasta  operatiune are loc inregistrarea efectiva a documentului de confirmare avizat pe  portalul ANAF, apoi urmeaza printarea, semnarea si stampilarea formularului 150  generat in urma inregistrarii documentului de confirmare.

Dupa verificarea  documentelor, solicitantul va primi un e-mail de confirmare a dreptului de  utilizare a serviciului de depunere online a declaratiilor fiscale. Potrivit  ANAF, cu un singur certificat se pot semna declaratii fiscale pentru mai multi  contribuabili.

Va invitam sa cititi articolul integral pe enational.ro, 22.09.2013.


piese-auto-mangalia.ro



Leave a Reply