CUM SUNT TRANSFORMAȚI COPIII DE ASTĂZI ÎN ROBOȚII DE MÂINE. DIN PRIMII ANI DE VIAȚĂ SUNT ASALTAȚI DE TEHNOLOGIE

0
158
Booking.com

În România se dorește o evoluție a sistemului de învățământ, iar soluția găsită este aceea de digitalizare a lui. Organizația Mondială a Sănătății (OMS) atrage atenția cu privire la efectele nocive pe care le au asupra dezvoltării copiilor astfel de practici.

Încă din primii ani de viață, copiii sunt asaltați de tehnologie. Mulți părinți încearcă să-și creeze o clipă de liniște prin simplul fapt că le oferă o tabletă, un smartphone sau „uită” de ei într-un cărucior.

Potrivit evz.ro, profesorii și elevii de la o școală din Sydney au revenit la versiunea tipărită, clasică, a manualelor și au reînceput din nou să scrie pe caiete, deoarece, spun ei, acest mod de lucru îmbunătățește înțelegerea și îi face pe elevi să fie mai puțin distrași la ore.

„Cred că elevii învață mai bine, folosesc mult mai multe abilități, când interacționează cu manualele și caietele clasice. Cu cât mai multe simțuri folosesc în cercetare, cu atât sunt mai buni la citire și se vede și în notele pe care le iau”, a declarat directorul liceului Redwood House, Dave Pitcairn.

În timp ce în Sydney se revine la tradiționalul caiet, creion și carte, Ecaterina Andronescu, ministrul Educației, declara, la începutul anului, că instituția pe care o conduce va elabora un proiect pe fonduri europene pentru achiziționarea și dotarea școlilor cu tablete inteligente și cu tablete electronice ce vor fi oferite tuturor elevilor.

„Este un pas spre creșterea performaței, cred eu, pentru o generație care a venit de acasă cu tableta, cu utilizarea tabletei în minte și în mânuțele lor. Deci, noi nu putem să-i întoarcem neapărat numai la cretă și la creionul cu care scriu pe caiet”, afirma ministrul.

Maria L., o învățătoare care a format în cei 39 de ani de activitate sute de copii, a explicat pentru Evenimentul zilei care este problema tehnologizării sistemului de învățământ și folosirea tehnologiei de la o vârstă fragedă.

„Sistemul de învățământ se poate dezvolta pe de o parte, dar folosirea de la o vârstă timpurie a tehnologiei ar putea duce la diminuarea, uneori foarte mare, ajungând până la lipsa dezvoltării emoționale a copilului. Lipsind dascălul cu vocea lui nuanțată, cu sentimentele și încrederea pe care o transmite elevului simpla sa prezență la catedră, lipsind această aferentație inversă dintre dascăl și fiecare elev în parte, copilul ajunge să se închidă în el, pentru că din momentul în care nu i se mai transmit trăiri, el va deveni un copil sec. Se va ajunge într-o oarecare măsură la lipsa dezvoltării emoționale, pentru că un calculator te transformă în robot până la urmă”, este de părere cadrul didactic.

Experimentata învățătoare este de părere că, în cazul în care se vrea această tehnologizare, ar trebui în primul rând să se antreneze obligatoriu cele trei instituții responsabile, respectiv comunitatea, familia și școala.

Citiți mai mult aici.


piese-auto-mangalia.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Va rugam sa adaugati un mesaj
Va rugam sa introduceti numele