România a lansat, de câteva luni, licitaţia pentru construcţia corvetelor, un proiect ambiţios care urmăreşte dotarea Forţelor Navale cu capabilităţile necesare pentru a face faţă provocărilor de securitate la Marea Neagră.

Una dintre condiţiile principale ale licitaţiei este ca navele să fie construite în România. Grupul italian Fincantieri, care este deja prezent în ţară, prin filiala sa VARD, cu două şantiere navale – Vard Brăila şi Vard Tulcea – a fost selectat drept ofertant calificat pentru acest program şi este pregătit să îşi extindă şi consolideze în continuare prezenţa industrială deja puternică în România.

“Oferta noastră este solidă şi se bazează pe o soluţie testată  – 7 unităţi au fost deja livrate în lume, în diferite configuraţii şi pentru diferite forţe navale – care corespunde necesităţilor Marinei României. Vasele noastre folosesc tehnologii de ultimă generaţie, adaptate condiţiilor de luptă moderne. Avem capacitatea să construim, peste tot în lume,  o gamă vastă de produse şi să livrăm la timp şi pe măsura bugetelor clienţilor, soluţii personalizate, flexibile, multirol, fiabile. Forţele navale ale Italiei, ale SUA şi ale altor state folosesc navele construite de Fincantieri şi suntem partenerii marilor companii europene din domeniul apărării prin programe multinaţionale”, a spus Enrico Bonetti, Senior Vice President International Fincantieri Naval Business Unit.

Italienii au transferat deja în România experienţa lor impresionantă, de 230 de ani, în construcţii navale, ceea ce îi plasează astăzi printre puţinii care pot produce orice tip de vase, indiferent de complexitate, de la vase de croazieră şi mega-iahturi, la nave de ultimă generaţie pentru activităţi offshore. O moştenire impresionantă de care beneficiază şantierele navale de la Tulcea şi Brăila, care sunt astăzi pregătite să producă orice tip de nave, inclusiv militare.

În ultimii zece ani, producţia la Vard Brăila şi Vard Tulcea s-a concentrat asupra navelor specializate şi a celor destinate operaţiunilor offshore, dar viitorul se anunţă generos în ceea ce priveşte diversificarea activităţii.

Şantierele au început deja să producă segmente de nave pentru pescuit şi de croazieră şi sunt pregătite să facă pasul spre fabricarea, în ţară, a celor patru corvete pentru Forţele Navale Române, dacă Fincantieri va fi desemnat câştigătorul licitaţiei.

Acest lucru va presupune, din partea Fincantieri, un transfer suplimentar de know-how şi tehnologie şi va genera dezvoltarea în continuare a acestor şantiere, crearea de locuri de muncă şi, în general, valoare adăugată pentru România. 

De altfel, Fincantieri are experienţă îndelungată şi tradiţie în transferul de tehnologie, fiind partenerul multor forţe navale şi sprijinind economii naţionale prin transfer de know-how, efectul fiind dezvoltarea capacităţii acestora de a construi şi întreţine nave militare.

Produsele Fincantieri vorbesc de la sine când vine vorba despre moştenirea în privinţa navelor militare construite, care pot fi admirate oriunde în lume, la suprafaţă şi în adâncuri. Grupul construieşte o gamă largă de produse, de la portavioane, distrugătoare, fregate, corvete, la vase de patrulare, amfibie, nave mici de luptă şi submarine. În total, Fincantieri a livrat până acum peste 100 de nave militare, la costuri optime, care şi-au dovedit performanţa. Ele se află în serviciul Marinei Italiei, precum şi al US Navy, al Pazei de Coastă a Statelor Unite, al Forţelor Navale ale Qatarului, Marinei Emiratelor Arabe Unite şi Marinei Indiei.

Registrul de comenzi include 31 de nave militare cu termene de livrare până în 2026 (dintre care 7 unităţi sunt programate să fie livrate după 2022). Pentru a fructifica la maximum capacitatea de a exporta produse testate şi de a dezvolta concepte noi, grupul are o strategie de extindere prin participarea la licitaţii pentru construcţia de nave pentru forţe navale străine, cum sunt programele SEA 5000 în Australia şi FFG(X) pentru Marina SUA, la care Fincantieri ia parte în acest moment.

Expertiza Fincantieri în construcţia de corvete de tipul celor dorite de Forţele Navale Române este impresionantă, în portofoliul grupului existând astfel de nave proiectate şi construite în ultimii 15 ani în două configuraţii (combatant sau OPV  – Offshore Patrol Vessels), pentru diverşi clienţi. 

Marina Emiratelor Arabe Unite a comisionat în 2013 corvetele clasa Abu Dhabi, capabile să desfăşoare misiuni în larg şi care pot fi dotate cu diferite versiuni de sisteme de combat. Clasa Comandante Cigala Fulgosi este în prezent operată de Marina Italiei, iar în iunie 2016, Fincantieri a primit o comandă din partea Ministerului qatariot al Apărării pentru construcţia a patru corvete derivate din clasa Abu Dhabi, spre a fi operate de Marina Qatarului.

Designul navelor militare construite de Fincantieri este flexibil, aşadar adaptat necesităţilor clientului din punct de vedere al arhitecturii şi al sistemului de luptă.

„Am construit cea mai rapidă fregată de oţel din lume pentru Marina SUA – LCS (Litoral Combat Ship) – precum şi cea mai modernă fregată, cu performanţe dovedite, pentru Marina Italiei – FREMM. Fincantieri se poate baza pe expertiza sa privind transferul de tehnologie către clienţii săi, precum şi promovarea de parteneriate cu autorităţile locale”, a mai spus Enrico Bonetti.

Oferta Fincantieri pentru România este solidă şi generoasă. Cu peste 7.000 de nave construite până azi, marea curge prin sângele Fincantieri şi, datorită lor, şi prin al nostru.

Cu sediul la Trieste, Fincantieri are peste 19.500 de angajaţi (80.000 împreună cu subcontractorii) şi deţine 20 de şantiere pe patru continente, fiind astăzi cel mai mare constructor de nave occidental şi unul dintre cei mai mari din lume.

 Sursa: monitorulapararii.ro. (sursa foto: Fincantieri).


Suntem și aici: Mangalia News Punct Ro, pe Facebook și @Mangalia_News, pe Twitter!

Piese Auto Mangalia - URGENȚE: 0747 338 310

piese-auto-mangalia.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm scrieți comentariul
Vă rugăm să scrieți numele dvs. aici

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.