Zi istorică pentru Şantierul Naval Mangalia! În sfârşit, parteneriatul cu olandezii de la Damen a primit undă verde!

0
3914

EDITIA DE SUD: Astăzi, 2 aprilie, este ziua în care temerile, disperarea, teama angajaţilor Şantierului Naval Mangalia în special, dar şi a cetăţenilor din municipiu şi zonele limitrofe, în general, s-au încheiat.

Surse apropiate întâlnirii ne-au declarat că în urmă cu câteva minute, în cadrul şedinţei Adunării Generale a Acţionarilor (AGA), de astăzi, s-a decis neexercitarea de către statul român a dreptului de preemţiune în privinţa pachetului majoritar de acţiuni de 51% scos la vânzare de către coreenii de la DSME.

Prin urmare, pachetul va fi achiziţionat de către olandezii de la Damen care, ulterior, vor cesiona cu titlu gratuit statului român 2 procente, astfel ca acesta să devină acţionar majoritar.

Drama salariaţilor putea fi curmată în decembrie anul trecut, când aceleaşi mutări puteau opera cu succes, numai că pe 19 decembrie, în şedinţa AGA tranzacţia a fost blocată, motiv pentru care ceremonia de preluare a şantierului, programată cu mare fast pentru 21 decembrie, a fost anulată.

Blocajul instalat subit i-a revoltat pe angajaţi care, oricum, traversau o perioadă critică, şantierul funcţionând pe avarie, tocmai de aceea câteva sute au decis să plece.

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Navaliştii s-au angajat la şantierele Tulcea, Brăila ori au ales drumul greu şi incert al străinătăţii, întrucât din salariu trebuie să achite, chirii, utilităţi, hrană, transport etc, astfel că membrilor familiilor rămaşi acasă nu le revine prea mult.

O altă rundă de emoţii a existat vineri, 30 martie, când era programată şedinţa AGA. Însă din cauza unor documente venite târziu, întrunirea a fost amânată pentru luni, 2 aprile, dând naştere unor noi temeri şi comentarii ale angajaţilor şi cetăţenilor urbei care au crezut că încheierea crizei este, din nou, departe de reuşită.

Situaţia critică a şantierului a aruncat în haos comerţul, sectorul bancar şi IMM-urile!

Dar, iată, că după luni bune, agonia dată de incertitudine s-a sfârşit, când mulţi nu mai credeau că este posibil sau că nu se doreşte să se întâmple. În cadrul aceleiaşi şedinţe AGA, conducerea SN 2 Mai Mangalia a fost împuternicită să efectueze toate procedurile şi formalităţile impuse de lege, în scopul înregistrării hotărârii la Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Constanţa.

Să sperăm că din acest moment Şantierul Naval Mangalia va renaşte din propria cenuşă, se va ridica şi va înregistra cel puţin la fel de multe realizări ca şi până acum. De asemenea, să sperăm că forţa de muncă va fi reîntregită, activitatea se va dezvolta din ce în ce mai mult, iar municipiul, care are mult de suferit, se va întrema odată cu şantierul.

Suferinţa şantierului a lăsat urme adânci în întreg municipiul, mai toate domeniile de activitate fiind afectate. Astfel, în perioada de criză a şantierului, multe magazine cu produse de tot felul, nealimentare sau alimentare şi destule firme mici s-au închis ori sunt în prag de închidere, deoarece încasările sunt aproape de zero, iar cererile pentru lucrări şi servicii, din ce în ce mai firave.

Până şi băncile se plâng că numărul clienţilor li s-a redus foarte mult, în plus cei existenţi se află în imposibilitate de a-şi mai achita ratele. Nu în ultimul rând, bugetul Mangaliei are mult de suferit, întrucât s-a încasat mult mai puţin de la şantier decât în perioada sa de glorie.

Să tragem, aşadar, nădejde că parteneriatul româno-olandez se va dovedi prolific pentru municipiu şi localităţile învecinate, care oferă forţă de muncă, şi că această perioadă de colaps nu se va mai repeta, ci va deveni doar o istorie peste care, încet, încet, se va aşterne praful uitării. (editiadesud.ro) 02.04.2018.



piese-auto-mangalia.ro



Leave a Reply