CUGET LIBER: Primarul Decebal Făgădău le ţine pumnii, dorind locuri de muncă în Constanţa şi venituri mai multe la bugetul local. ANCONAV şi GICAN vor susţine proiectul˝.

Programul de înzestrare a Forţelor Navale Române prevede construcţia a patru corvete multifuncţionale şi modernizarea fregatelor „Regele Ferdinand” şi „Regina Maria”. Valoarea contractului, care include transferul de know-how în şantierele din România, se ridică la 1,6 – 1,8 miliarde de euro.

„Interesul pentru acest contract este uriaş – a declarat, pentru cotidianul „Cuget Liber”, Gelu Stan – directorul executiv al Asociaţiei Naţionale a Constructorilor de Nave (ANCONAV). Şi-au anunţat intenţia de a participa la realizarea acestor proiecte atât şantiere navale româneşti, cât şi firme din străinătate, care vor îndeplini rolul de integrator principal. Până în prezent se cunosc următorii competitori: Naval Group (Franţa) împreună cu Şantierul Naval Constanţa, Damen Royal Schelde (Olanda) împreună cu Damen Shipyard Galaţi şi Fincantieri (Italia) împreună cu Şantierul Naval Vard Tulcea. Câştigătorul va trebui să îndeplinească cerinţele caietului de sarcini elaborat de Ministerul Apărării Naţionale.”

v v v

Camera de Comerţ şi Industrie a României, în parteneriat cu Asociaţia Industriei Navale Franceze (GICAN) şi grupul industrial francez Naval Group (fost DCNS), sub patronajul doamnei Michèle Ramis, ambasadorul Franţei în România, au organizat, în zilele de 15 şi 16 noiembrie 2017, în Bucureşti şi la Constanţa, seminarul industrial dedicat facilitării întâlnirilor dintre companiile franceze şi româneşti.

Reuniunea de la malul Mării Negre a fost găzduită de Camera de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură Constanţa şi moderată de directorul general Dănuţ Jugănaru. Trebuie menţionat faptul că a fost prima întâlnire a industriei militare desfăşurată vreodată în străvechea cetate a Tomisului.

În mesajul de salut adresat reprezentanţilor companiilor franceze şi româneşti, Decebal Făgădău – primarul municipiului Constanţa a declarat că s-ar bucura ca oraşul să fie beneficiarul cooperării dintre industria navală românească franceză şi cea românească. Edilul s-a gândit, desigur, la locurile de muncă pe care le va aduce acest program şi la veniturile care vor intra în bugetul primăriei.

Paul Ilicenco – preşedintele în exerciţiu al ANCONAV le-a prezentat oaspeţilor francezi structura asociaţiei. Aceasta cuprinde: 9 şantiere navale, 5 companii de proiectare, 12 companii furnizoare de echipamente şi 4 societăţi de clasificare străine. Cinci dintre şantierele navale au o experienţă de peste 100 de ani în domeniul construcţiilor şi reparaţiilor de nave. Referindu-se la SNC, Ilicenco a arătat că acesta are capacitatea de a construi 5 nave şi a repara 200 de nave pe an.

Trebuie arătat că, în prezent, industria navală românească cuprinde 55 de companii, cu 14.600 de angajaţi şi realizează o cifră de afaceri anuală de circa 1,5 miliarde de euro.

Despre Asociaţia Industriei Navale Franceze (GICAN) a vorbit secretarul general Bruno Nielly. Organizaţia cuprinde 180 de membri, cu 40.000 de angajaţi, care împreună realizează o cifră de afaceri de 9,5 miliarde de euro.

La rândul său, Philippe Missoffe – director pentru cooperarea industrială, a prezentat Naval Group. Aceasta este o companie internațională de înaltă tehnologie, care proiectează şi produce submarine și nave de suprafață. Grupul oferă servicii pentru șantierele navale și bazele navale. De asemenea, furnizează o gamă largă de soluții marine privind energia regenerabilă. În anul 2016, Naval Group a realizat venituri de 3,19 miliarde de euro, cu 12.779 de angajați. Compania a construit diverse tipuri de nave militare (nave de patrulare, fregate, corvete, submarine etc.) în diverse ţări, printre care Pakistan, Singapore, Australia şi Egipt.

În cadrul seminarului, Gelu Stan şi Bruno Nielly au semnat memorandumul de colaborare dintre Asociaţia Naţională a Constructorilor de Nave şi Asociaţia Industriei Navale Franceze.

„Documentul prevede că, în cazul în care francezii vor câştiga contractul, ANCONAV va asigura sprijin logistic cu toate firmele care pot executa lucrările date de integratorul principal, Naval Group”, a precizat Gelu Stan.

Seminarul a continuat cu discuţiile faţă în faţă dintre reprezentanţii companiilor franceze şi româneşti. Printre firmele din Franţa prezente s-au numărat: Naval Group, Airbus Helicopters, Akka Technologies, Assystem, Chantier Piriou, Etienne Lacroix, Factem, IXBlue, MBDA, Nexeya, Nexter System, Safran Electronic & Defence, Schneider Electric, Sofresud, Thales Comuncation & Security, French MOD-DGA.

Continuarea, în cugetliber.ro, 13.03.2018.


Suntem și aici: Mangalia News Punct Ro, pe Facebook și @Mangalia_News, pe Twitter!

Piese Auto Mangalia - URGENȚE: 0747 338 310

piese-auto-mangalia.ro

1 COMENTARIU

  1. cel mai bine se prezinta corveta de tip sigma 10514 ,nu ceva mai mic de aceste dimensiuni. naval grup sa prezinte coca de la fremm nu pluta aia de gowind. fincantieri poate veni cu corveta multirol gen aquitane.
    tehnologie si la treaba!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm scrieți comentariul
Vă rugăm să scrieți numele dvs. aici

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.