Decontaminată în Danemarca, Nava Flaminia ajunge în curând în şantierul Naval Daewoo Mangalia

0
503

Reprezentanţii Daewoo-Mangalia Heavy Industries S.A. anunţă că portcontainerul MSC Flaminia, după finalizarea operaţiunilor de descărcare deşeuri şi decontaminare, derulate în Danemarca, urmează să revină în România în jurul datei de 15 februarie a.c.

Lucrările de reparaţii şi construcţii a unei părţi a navei MSC Flaminia sunt programate a se finaliza la finele lunii mai 2014. Nava, fiind decontaminată şi neavând deşeuri la bord, a fost scoasă de autorităţile competente germane şi daneze de sub incidenţa Regulamentului EU 1013/2006. În consecinţă, în conformitate cu codul maritim şi uzanţele internaţionale din industrie, aplicabile şi în România, pentru nave ce urmează să intre la reparaţii, agentul navei ce acţionază în numele armatorului şi îl reprezintă în relaţiile procedurale cu instituţiile statului va face demersurile procedurale pe lângă autorităţile române competente, în vederea intrării în şantierul naval. Daewoo-Mangalia Heavy Industries S.A. va derula activităţile de reparaţii a navei ce se constituie în obiect al contractului cu clientul său din Germania, cu profesionalism, responsabilitate tehnică, legală şi comercială, se arată într-un comunicat de presă remis, joi, redacţiei.

Reamintim că Replica de Constanţa a anunţat, încă din luna ianuarie, că mai multe publicaţii daneze şi germane, care au monitorizat situaţia navei, notau că ea va reveni în România după decontaminare. Die Welt susţine că pe navă s-a aflat o cantitate serioasă de mărfuri care au putut fi recuperate intacte, cum ar fi marmură şi produse din oţel inoxidabil, dar şi mărfuri exotice, care au întreţinut serios incendiul, precum… tequila. Aceeaşi publicaţie arată că ancheta asupra cauzelor producerii catastrofei de pe Flaminia va dura ani de zile.

Amănunte inedite în telenovela Flaminia aduce şi Maritime Danmark, cea mai importantă publicaţie daneză în domeniul maritim, potrivit căreia toate operaţiunile de descărcare şi decontaminare, prestate în perioada noiembrie 2013- ianuarie 2014, în porturile Aarhus şi Odense, au fost estimate la 50.000.000 de coroane, echivalentul a 6,7 milioane de euro. Pe lângă banii încasaţi de companiile daneze implicate, se mai adaugă şi beneficiile locuitorilor din Nyborg, unde se află sediul NORD, după cum arăta Replica, în exclusivitate, încă din noiembrie 2013. Concret, cei 16.000 de locuitori ai oraşului vor fi încălziţi, în următoarele luni de zile, în urma arderii celor 25.000 de tone de deşeuri periculoase de pe MSC Flaminia, aduse cu autocamioanele de la Aarhus şi Odense pentru a fi incinerate de cei de la NORD, aceasta fiind procedura standard a companiei daneze, care transformă cele peste 200.000 de tone de deşeuri procesate în fiecare an în energie termică pentru oraşul Nyborg. De reţinut: danezii au tehnologia necesară pentru arderea respectivelor deşeuri.

Alexandra VASILE, Replica, Vineri, 7 febr.2014.

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

piese-auto-mangalia.ro



Leave a Reply