Un deficit al abilităților sociale ale copilului duce la probleme de comportament la grădiniță – Psihoterapeut Alexandra Jarda

0
540
Un deficit al abilităților sociale ale copilului duce la probleme de comportament la grădiniță.
De multe ori, atunci când copilul intră în colectivitate, educatoarele se plâng părinților de anumite comportamente pe care copilul le are, precum: lovește, nu împarte jucăriile, își împinge colegii, nu respectă regulile, nu interacționează cu ceilalți copii etc.
Părinții sunt surprinși, spunând că acasă copilul nu are astfel de comportamente. Și de multe ori e cât se poate de adevărat, mai ales dacă acasă copilul e înconjurat doar de adulți și nu are copii cu care să interacționeze,
De cele mai multe ori, astfel de comportamente apar în interacțiunea cu copiii de aceeași vârstă. Aceste comportamente apar la grădiniță deoarece grădinița e primul mediu social, e locul unde copilul învață să interacționeze cu copiii de aceeași vârstă.
Exemple de comportamente sociale:
– împarte cu ceilalți jucăriile,
– ajută alți copii sau adulții,
– inițiază relații cu copiii și adulții,
– cere ajutorul când are nevoie,
– respectă regulile,
– interacționează prietenos.
Acestea sunt doar câteva abilități sociale necesare pentru a nu apărea probleme comportamentale la grădiniță.
Studiile ne arată că acei copii care au abilități sociale bine dezvoltate vor avea rezultate școlare mai bune, relații sociale de calitate pe termen lung și un risc scăzut de a dezvolta probleme de psihopatologie mai târziu în viață.
Iată de ce, atunci când educatoarele vă semnalează că ar exista probleme la grădiniță, nu ezitați să contactați un psiholog pentru a cere și o evaluare a abilităților sociale ale copilului dumneavoastră, pe lângă alte forme de evaluare.
Psihoterapeut Alexandra Jarda.


Mangalia News, 16.03.2023.



piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply