Nava Flaminia a plecat din Portul Constanţa. Prefectul Bola: "Îi urăm vânt din pupa!"

0
577
Decontaminarea se face în Danemarca.

Nava Flaminia a plecat din Portul Constanţa. Prefectul Bola: "Îi urăm vânt din pupa!"

După aproximativ şase luni de staţionat în România, nava portcontainer MSC Flaminia, sub pavilion german, a părăsit vineri, 1 noiembrie a.c., Dana UMEX din Portul Constanţa.

oi a avut loc o simplă schimbare de echipaj. Căpitănia Zonală Constanţa a fost anunţată că au plecat cinci oameni acasă, pentru că le-a expirat contractul, dar au urcat alţi şase pe navă. Vineri, ora 14.00, s-a cerut controlul de plecare. Flaminia pleacă spre alte zări. Acest control se efectuează la orice navă care pleacă. Daewoo Mangalia Heavy Industries a răspuns autorităţilor, iar nava a primit aviz de la ANPM să plece de câteva zile, a declarat, pentru Replica, prefectul Eugen Bola, reprezentantul Guvernului în teritoriu.

Vocea unică în afacerea Flaminia susţine că nava va fi însoţită de minim 4 remorchere. Îi urăm drum bun, vânt din pupa!.

Nava va ajunge în Danemarca pentru a fi decontaminată, după ce soluţiile propuse de partea română în acest sens nu au fost acceptate. Reprezentantul Guvernului în teritoriu, Eugen Bola, spune că este vorba despre o decizie economică, armatorul alegând soluţia cea mai ieftină pentru evacuarea celor 14.000 de tone de deşeuri declarate import ilegal de către Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului (ANPM) şi care ar fi trebuit să se întoarcă în Germania. Prefectul susţine că până în prezent de pe navă au fost descărcate 2.160 de tone de deşeuri metalice, care vor fi valorificate în ţara noastră.

Există pericolul ca nava să se scufunde

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor, Adrian Mihălcioiu, susţine că echipajul navei este format din 19 persoane, printre care 15 filipinezi.

Joi am fost la bordul navei.Echipajul ştie în ce condiţii deosebite se află nava. Nava nu este periculoasă pentru ce are în interior, ci din punct de vedere al rezistenţei. Dacă vine o furtună neaşteptată există pericolul ca apa să intre în interiorul navei şi să se scufunde. Însă, comandantul şi cu echipajul o să meargă pe ape liniştite şi va sta la adăpost în caz de furtună. Echipajul pleacă cu un asemenea pericol asumat. Nava nu are capacele la magaziile de incendiu. Însă, furtuni nu prea au cum să fie. Ei pleacă pe mare când nu este furtună. Sunt nişte reguli, meteori, aparate. Nu poate să-i prindă furtuna decât dacă intră ei în mod voit. Există un pericol indiferent de situaţie, a declarat Mihălcioiu.

Directorul Căpităniei Zonale, Alexandru Mezei, confirmă faptul că pentru orice navă există pericolul de scufundare. Există pericolul pentru orice navă care se află în navigaţie la ora aceasta să se rupă în caz de furtună, nu doar pentru MSC Flaminia. Sunt nave care se scufundă şi la cheu, a declarat Mezei. Vom reveni.

Alexandra VASILE, replicaonline.ro, 1 nov.2013.


piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply