Ștefan Radu Oprea, ministrul Economiei, a avut o întâlnire cu reprezentanții sindicatelor și cu Directoratul Damen Shipyard Mangalia, pentru stabilirea unor soluții optime în vederea continuării activității DSMa

0
2514
Ștefan Radu Oprea, ministrul Economiei: „Marți am avut o întâlnire cu reprezentanții sindicatelor din Șantierul Naval 2 Mai Mangalia și cu Directoratul Damen Shipyard Mangalia (DSMa). Am dorit să transmit lucrătorilor din șantier că Ministerul Economiei acționează cu toată determinarea pentru ca, împreună cu partenerul olandez, să stabilească soluții optime pentru continuarea activității DSMa și respectarea obligațiilor aferente contractelor în derulare”.
„Damen Shipyard Mangalia este o companie în care statul român, prin intermediul SN 2 Mai Mangalia SA, societate aflată sub autoritatea Ministerului Economiei, este acționar majoritar cu 51%. O excepție de la legea guvernanței corporative conferea partenerului olandez care deține 49% din acțiuni, conducerea executivă a societăţii, respectiv controlul managerial şi operaţional, prin posibilitatea numirii tuturor membrilor Directoratului, precum și a trei din totalul de șapte membri ai Consiliului de Supraveghere, inclusiv a președintelui acestuia. Sistemul dual de conducere prin departajarea competențelor între Directorat și Consiliul de Supraveghere asigură o decizie echilibrată în interiorul companiei.
Modificarea legislației, urmare a constrângerilor din PNRR, a făcut ca această excepție să fie un subiect de dispută între parteneri, chiar dacă aplicarea Legii 187/2023 și a HG-ului 639/2023 conduce la o perioadă de tranziție de aproximativ trei ani și jumătate în care managementul societății este asigurat de Damen și acționarul majoritar își exercită în continuare atribuțiile în conformitate cu prevederile contractului de asociere.
Guvernul, cu bună credință, a acționat imediat ce a primit notificarea din partea partenerului olandez și a constituit, la solicitarea Prim-ministrului, un grup de lucru având ca obiect oportunitatea exceptării de la aplicarea OUG 109/2011 și identificarea de soluții în acest sens.
În acest context, a fost notificată Comisia Europeană și OCDE. Îmi doresc ca într-un timp foarte scurt, răspunsurile primite să ne permită repunerea în lege a excepției, în conformitate cu contractul de asociere, având în vedere potențialul șantierului naval din Mangalia și piețele relevante identificate în domeniul energiilor regenerabile.
Forța de muncă înalt calificată este principala resursă a șantierului și de aceea am dorit să fiu alături de lucrători pentru a le mulțumi și a le insufla încrederea că momentul actual va fi repede depășit.
Dotările Șantierului Naval și forța de muncă profesionistă fac din DSMa un competitor puternic pe piața lucrărilor de confecții metalice pentru structuri mari, colaborarea celor doi acționari fiind esențială și în beneficiul ambelor părți”.


Mangalia News, 14.08.2023. (sursa: RaduStefanOprea).



piese-auto-mangalia.ro

Litoral Press România

LĂSAȚI UN MESAJ

Va rugam sa adaugati un mesaj
Va rugam sa introduceti numele