Tinerii din agrobusiness: Avem nevoie să fim promovaţi şi susţinuţi mai mult noi, micii antreprenori, pentru că altfel tinerii nu au modele, nu pot vedea că se poate face ceva şi în România, nu doar peste hotare [VIDEO]

0
876
♦ Cea mai mare greşeală pe care o fac fermierii români este să creadă că le pot face pe toate, de la producţie până la vânzări, dar şi faptul că se limitează şi că nu au încredere în propriile forţe, spun antreprenorii.
Tinerii aduc un suflu nou în domeniul agriculturii, având în vedere că România are unul dintre cele mai mici procente de tineri sub 40 de ani activi în agrobusiness din Uniunea Europeană, dar antreprenorii spun că guvernul ar trebui să promoveze mai mult tinerii activi în acest domeniu ca noile generaţii să aibă modele de urmat. Aceasta este una dintre concluziile ediţiei din această săptămână a emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania şi Penny.
„Nu sunt promovaţi de absolut nimeni. Nu doar noi reuşim în acest domeniu, sunt multe exemple, doar că rata de succes este mult mai mică decât dacă am fi promovaţi mai mult, şi aici mă refer şi la guvern (…). Dacă s-ar promova mai mult domeniile din agricultură, s-ar face mai multe cursuri, nu neapărat universitare, ci pur şi simplu de specialitate astfel încât să prindă tinerii drag pentru că poate unora le place să grădinărească de exemplu“, spune Narcis Pintea, fondatorul Atelierului de Brânzeturi NarCheese din judeţul Cluj.

El este un exemplu de tânăr care s-a întors în ţară pentru a dezvolta propriul atelier de brânzeturi. De altfel, el a crescut în sânul unei ferme de bovine şi acum face parte din generaţia care aduce ceva nou pe piaţă, brânzeturi maturate şi realizate artizanal.
„Antreprenorii locali se limitează şi le e frică să facă pasul mai departe şi bineînţeles a-şi uşura şi munca. E frica asta de a face următorul pas. Deci ar trebui să fie mai multă iniţiativă. Şi eu puteam să rămân să mă limitez şi să procesez 50l sau 100l de lapte pe zi şi nu să ajung să procesez la 2.500l de lapte pe săptămână. Deci ar trebui să aibă mai mult curaj“, mai spune Narcis Pintea.
La rândul lor, Cosmina şi Şerban Dinu, fondatori ai Fermei de Păsări Păşunate şi ROMO-De la Producător direct la consumator, o organizaţie care facilitează întâlnirile dintre producători şi consumatori, spun că piaţa de desfacere este una dintre problemele cu care se confruntă micii fermieri, iar de aici pleacă şi lipsa interesului tinerilor pentru a intra în acest domeniu. […]
Continuarea, cu VIDEO, in www.zf.ro


piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply