Informaţii CONTRADICTORII în privinţa şantierului din Mangalia! Statul român RENUNŢĂ la el sau se pregăteşte să ‘trântească’ tranzacţia cu DAMEN?!

0
5124

REPLICA: Statul român nu îşi va exercita dreptul la preempţiune pentru achiziţionarea pachetului majoritar de acţiuni la Daewoo Mangalia Heavy Industries (SA), a anunţat Ministerul Economiei, care a venit şi cu o explicaţie halucinantă: nu a primit nici un răspuns de la Guvern. Asta ca să nu mai spunem că tranzacţia a fost încheiată deja de mai bine de o lună de zile cu Damen, după negocieri care durau din aprilie 2016, olandezii preluând şantierul din Mangalia cu 26 de milioane de euro.

Adunarea Generală Extraordinară a Acţionarilor (AGEA) de la Şantierul 2 Mai SA Mangalia, societatea Ministerului Economiei prin care statul român administrează 49% din şantierul Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI) SA, a votat împotriva exercitării dreptului de preferinţă pentru preluarea integrală a companiei de la sud-coreeni. „Nu a fost obţinută aprobarea Guvernului României până la această dată, având în vedere faptul că, potrivit Hotărârii AGA din data de 19.10.2017, DSME a fost notificată în privinţa prelungirii termenului, în conformitate cu prevederile clauzei 10.6 din Contractul de societate mixtă dintre DSME şi SN 2 Mai SA”. Cu alte cuvinte, ministerul nu a primit vreun răspuns de la guvernul din care face parte, motiv pentru a ne întreba, încă o dată, cu ce se ocupă, în realitate, guvernanţii. Pe de altă parte, nici nu se spune dacă se mai poate face ceva, în condiţiile în care ar exista o prevedere contractuală în avantajul statului român, după cum se arată în anunţul de la Şantierul 2 Mai.

Pierderi an de an, datorii colosale

Daewoo a cedat şantierul din Mangalia către Damen, după 20 de ani de la înfiinţarea companiei mixte coreeano-române. În 2016, DMHI avea datorii de peste 1,2 miliarde de euro, din care peste 420 de milioane numai către compania mamă din Coreea de Sud. Şantierul a mers numai în pierderi, an de an, deşi a realizat în cele două decenii peste 150 de vapoare. Lipsa de implicare a acţionarului român, care a tolerat un jaf continuu la DMHI, a ajuns şi în atenţia DNA, acum doi ani. Sesizarea sindicaliştilor nu a primit însă nici un răspuns. Damen mai deţine în România şantierul din Galaţi, o societatea mult mai mică decât cea din Mangalia, dar care merge pe profit.

O altă ipoteză: statul se pregăteşte să gestioneze ambele şantiere!

Pe de altă parte, surse parlamentare susţin că, dimpotrivă, statul român se pregăteşte de o lovitură de proporţii! Deşi, conform deciziei AGA, pare că statul renunţă la şantier, planurile ar fi… exact pe dos!

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

„Nu, urmează ca statul să împiedice vânzarea acţiunilor coreenilor către olandezii de la Damen, şi să preia chiar statul român aceste acţiuni. Se va face un calcul cu acea sumă imensă calculată ca prejudiciu adus de coreeni (dosarul de la DNA –n.r.), vedem ce pretenţii mai au, şi asta e. Specialiştii şi muncitorii sunt ai noştri, sunt români, de ce nu am putea să gestionăm noi ambele şantiere?”, a declarat un parlamentar, pentru „Replica” de Constanţa.

Declaraţiile însă vin în contradicţie cu stadiul avansat al negocierilor dintre coreeni şi Damen, inclusiv Consiliul Concurenţei anunţând, luna trecută, că a autorizat tranzacţia (detalii AICI).

În tot acest timp, angajaţi ai şantierului ne-au declarat că sunt cu adevărat îngrijoraţi cu privire la soarta lor, mai precis a locurilor de muncă.

Se pare că în următoarele zile ministrul Economiei, Gheorghe Şimon, va veni la Şantierul Naval din Mangalia. Vom reveni cu detalii.

R.C., A.C., replicaonline.ro, 21.12.2017.


 


piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply