Menabit Ozghiun: Turism în sudul litoralului. Despre Organizația de Management al Destinației

0
792

Organizația-de-Management-al-Destinației-Mangalia

Am participat la o ședință prezidată de Autoritatea Națională pentru Turism. Subiectul a fost înființarea Organizației de Management al Destinației.

Cu alte cuvinte, ce am înțeles eu: Acest management externalizat se va ocupa de turismul din sudul litoralului (dacă acceptă si primăria Limanu), cu oblăduirea ANT, având parteneri Departamentul de Turism din primărie si reprezentanți ai agenților economici. Un fel de cooperativă cu toți care au activități în contact cu turiștii.

Partea bună este că se pot accesa fonduri europene. (Măcar teoretic se poate!)

Din ceea ce am auzit de la vorbitori, este un plan fără plan. Momentan. Probabil că se va face un plan in colaborare cu ANT.
Consultantul recomandat ca angajat este o persoană care deține organizația Dacia Nu-știu-cum (am notat, nu am notițele la îndemână). Nu prea m-a convins că se pricepe la ce zice că se pricepe, adică la implementarea de brand-uri.
Este opinia mea, al unuia care a implementat branduri în Romania, pe o piața a unor produse cu multi concurenți si mulți new-entry. Datorită volumului de vânzări, in urma studiilor MEMRB si AC Nielsen – la vremea aceea cele mai importante firme de research – m-au clasat printre primii 3 playeri din țară, pe nișele produselor implementate. (Mă făloșesc, dar am muncit mult pentru aceste rezultate).
Exemplu: http://www.foodandbar.ro/energizantele-se-mentin-in-contin…/
Repet: este doar opinia mea.
Persoana respectivă a recunoscut că are emoții, probabil că acest lucru să fie motivul aprecierii mele.
Treaba mea în calitate de consilier local este sa aprob in conformitate cu documentația, nu în conformitate cu persoanele. Ni se va propune aprobării proiectul HCL ca Mangalia să facă parte din acest cluster, menit să fie benefic dacă este executat cu pricepere.
Intenția este să se facă în colaborare cu agenții economici, cu participarea tuturor breslelor, de exemplu: taximetriști, coafeze, toate serviciile care intră în contact cu turiștii, etc.
Repet pentru că este important: marele beneficiu este că se pot accesa fonduri europene.
Ar fi fost util dacă la ședință ar fi participat si agenți economici. În afara de cei implicați in patronate, au participat doar 3-4 administratori de hotel în stațiuni. Probabil sunt cei mai optimiști dintre agenții comerciali. Ceilalți fie nu au fost invitați, fie s-au săturat că acest subiect stagnează de 2 ani și nu se realizează.
Mulțumesc președintelui Autorității Naționale pentru Turism, doamna Anca Pavel Nedea, pentru inițiativă.
Se va realiza în mandatul nostru?
Sper că da. Avem toate uneltele. Trebuie doar ca executivul să execute aceste proiecte, cu pricepere si responsabilitate.
P.s: Mă bucur că au ajuns la ședință și consilierii PNL. Sper să înțeleagă importanța proiectului pentru care se lupta în trecut dl Nicu Moroianu. Eu am înțeles importanța clusterului. Însă recunosc că nu am înțeles detaliile.
Pentru că nu s-au stabilit încă.

P.s. 2. Sau altfel:
– ANT se implică, se va configura o strategie, se va face o agendă de evenimente, un plan de promovare a unei identități a Destinației de vizitat. Cu asta i se spune administrației:
Daca nu puteți, vă ajutăm!
Dacă nu știți, vă învățăm!
Dacă nu vreți, vă obligăm!

Hmm… Vă mai amintiți?

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Menabit Ozghiun, (Fb), Luni, 22 august 2016.



piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply