Firmele vor fi nevoite să utilizeze case de marcat (sau imprimante fiscale) dotate cu un jurnal electronic, nu cu role de hârtie, aşa cum se întâmpla până acum, arată o Ordonanţă de Urgenţă aprobată de Guvern.
Casele de marcat vor fi conectate la o bază de date a ANAF, care va avea informaţii în timp real despre ce bonuri sunt emise de comercianţi.
„Această schimbare va fi implementată treptat, până în august 2016, şi urmăreşte diminuarea drastică a evaziunii fiscale”, se arată într-un comunicat al Guvernului, citat de Mediafax.
Ordonanţa de Urgenţă nu a fost publicată încă în Monitorul Oficial (a fost aprobată în şedinţa de Guvern din 23 decembrie).
Potrivit unor informaţii de la Ministerul de Finanţe, de la 1 octombrie 2015, Ministerul Finanţelor va autoriza doar aparatele cu jurnal electronic, de la 1 aprilie 2016, marii contribuabili pot utiliza doar aparatele cu jurnal electronic, cei mijlocii de la 1 iulie 2016 iar cei mici de la 1 noiembrie 2016.
Mai mult, AICI.
03.01.2015.