Replica: Conducerea Daewoo Mangalia, fals şi uz de fals cu adrese oficiale

0
685

Conducerea Daewoo Mangalia, fals şi uz de fals cu adrese oficiale

Bomba toxică plutitoare, respectiv nava MSC Flaminia, este de fapt o mină de aur! Statul român ar avea de încasat pentru reparaţia navei Flaminia 30 de milioane de dolari (în fapt, banii i-ar încasa Şantierul Daewoo Mangalia Heavy Industries, iar de aici o parte ar rămâne românilor, iar o alta, probabil mai consistentă, coreenilor, acţionari majoritari ai DMHI). După ce trei ţări au refuzat să o primească în porturile lor, nava germană încărcată cu substanţe periculoase staţionează de zile bune în rada exterioară a Portului Constanţa. Autorităţile române se agită să rezolve urgent problema numită Flaminia, existând totodată informaţiile oficiale privind o decontaminare efectuată în Germania. Asta nu însemnă însă că nava este sigură. Fără doar şi poate, interiorul MSC Flaminia adăposteşte încă un cocktail de otrăvuri, chiar dacă încărcătura de containere cu substanţe toxice şi apa contaminată cu acestea, rezultată din stingerea incendiului care a mistuit nava în iulie 2012, au fost descărcate în portul german Jade Wesser Port, după cum arăta cotidianul Replica de Constanţa într-o ediţie anterioară. În prezent, nava aşteaptă în radă ca Garda de Mediu să desluşească misterul încărcăturii. Pe de altă parte, dintr-o adresă semnată şi parafată de Gemal Memetcea, directorul Departamentului Sănătate-Securitate în Muncă şi Mediu din cadrul Şantierului Daewoo Mangalia, aflăm că Autoritatea Navală Română şi Căpitănia Portului Constanţa şi-au exprimat acordul de intrare a navei la Dana 38. De ce? Pentru ca nava să se debaraseze de încărcătură în Portul Constanţa, iar apoi să ajungă acolo unde este aşteptată pentru reparaţii, în Şantierul Daewoo Heavy Industries Mangalia. Pentru aceste reparaţii, DMHI ar urma să încaseze o sumă frumoasă de bani, de unde şi insistenţa celor din şantier – inclusiv prin transmiterea unor adrese cu date false!!! unor instituţii -, pentru ca nava să ajungă la ei.

Adresa oficială este contrazisă de Andrian Mihei, directorul Autorităţii Navale Române (ANR). ANR nu şi-a dat nici un acord. Deocamdată este problema Gărzii de Mediu care trebuie să spună dacă la bordul navei sunt materiale periculoase sau dacă sunt în conformitate cu notificarea transmisă de Guvernul german. Acolo s-au găsit buletine de analiză, parametri, în baza cărora nava a fost acceptată de către Agenţia Naţională de Mediu din România. ANR, ca instituţie, spune că din punct de vedere al navigaţiei şi prevenirii poluării nava nu ridică probleme. Problema rămâne ca Garda de Mediu să lămurească dacă nava poate să intre în Portul Constanţa. Asta este cu totul altceva, a declarat Mihei. Conform articolelor 6 şi 7, HG 788/2007, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Mediului este cea care emite documentele de notificare şi de circulaţie pentru valorificare în instalaţii autorizate din România a deşeurilor provenite din activităţi desfăşurate şi mărfuri depozitate în zone libere şi antrepozitele vamale.

DSP aşteaptă verdictul Gărzii de Mediu…

Citiţi continuarea articolului în replicaonline.ro, Marţi, 16.04.2013.


piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply