Trei mari șantiere navale “au uitat” să raporteze situațiile financiare pe anul 2021, iar Fiscul le-a sancționat!

0
537
starshiners.ro%20
Marea majoritate a agenților economici din țara noastră, indiferent de tipul capitalului, român sau străin, respectă prevederile Legii contabilității. Dar iată că există și excepții notabile! Deși au trecut nouă luni și jumătate din anul 2022, pe site-ul Ministerului Finanțelor n-au fost publicate situațiile financiare pe anul precedent ale unui număr de trei mari șantiere navale: Damen Shipyards Mangalia, Vard Brăila SA și Vard SA Tulcea.

Care este motivul? Respectivele entități economice n-au transmis bilanțurile financiar-contabile către Agenția Națională de Administrare Fiscală, sau vreun funcționar al Fiscului nu și-a făcut datoria să posteze datele pe site?

Pentru a lămuri situația, am solicitat ANAF să îmi răspundă la întrebarea de ce datele financiare ale celor trei agenți economici nu au fost făcute publice.

Pe data de 13 octombrie 2022, Serviciul de Comunicare, Relații publice și Mass-media din cadrul ANAF mi-a trimis următorul răspuns: „Societățile menționate sunt entități care, potrivit legislației în materie, Legea 82/1991 a contabilității, au obligația depunerii situațiilor financiare în termen de 150 de zile de la încheierea exercițiului financiar. Având în vedere faptul că pentru aceste societăți anul fiscal coincide cu cel calendaristic, exercițiul financiar se încheie la 31 decembrie, dată de la care se calculează termenul de 150 de zile pentru depunerea situațiilor financiare. Din analiza bazelor de date existente la nivelul ANAF, s-a constatat faptul că, pentru anul 2021, societățile nu au depus situațiile financiare anuale, motiv pentru care structurile de specialitate din cadrul instituției au sancționat societățile potrivit prevederilor Legii nr. 82/1991 a contabilității cu modificările și completările ulterioare.”

Statul nu își respectă propriile legi

Nedepunerea situațiilor financiare anuale de către cele trei șantiere navale stârnește suspiciuni, mai ales în cazul companiei Damen Shipyards Mangalia, în care statul român deține controlul, respectiv un pachet de acțiuni reprezentând 51% din capitalul social. Oare își putea imagina cineva că statul român, în calitate de acționar majoritar al acestui mare șantier naval, nu respectă propriile legi? Și-apoi, ce motiv l-ar putea determina să se comporte astfel? Ar avea interesul, cumva, să ascundă de ochii lumii situația financiară a companiei? Sunt întrebări la care doar statul-patron ar putea să ne răspundă. […]

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Continuarea, în cugetliber.ro (autor: Ion Tița-Călin).



piese-auto-mangalia.ro



Leave a Reply