Atenție la ce postați pe Facebook! Comentariile și postările făcute cu rea intenție vă pot trimite în instanță

0
1389

Atenție la ce postați pe Facebook! Comentariile și postările făcute cu rea intenție vă pot trimite în instanță.

Aproape toată lumea folosește, în ziua de azi, platformele de socializare care au devenit un loc de întâlnire virtual, unde discutăm, ne informăm, cunoaștem persoane noi și avem posibilitatea să comentăm, să ne exprimăm opinia față de unele situații. Cel mai în vogă site de socializare este, așa cum se știe, Facebook. Toți userii acestei platforme postează sau comentează fiecare ce vrea, numai că trebuie să avem grijă la ce anume publicăm, dat fiind că este considerat ”spațiu public”, iar conținutul unor postări se poate întoarce împotriva noastră. Un exemplu ar fi instigarea la revoltă, tot mai des întâlnită în ultimul timp, sau cuvintele jignitoare aruncate împotriva adversarilor politici, în timpul campaniilor electorale, dar nu numai.

Pentru a lămuri unele aspecte legate de răspunderea juridică a postărilor făcute în acest spațiu public, am obținut răspunsuri de la Lumința Nistor, avocat în Baroul Constanța, invitată în studioul Focus Press.

Reporter: Platformele de socializare au devenit, în ultima perioadă, un loc de întâlnire unde oamenii își împărtășesc ideile mai ceva ca în cazul întâlnirilor ”față în față”. Explicați-ne temeiul în baza căruia aceste platforme, precum Facebook, sunt considerate ”spațiu public”.

Avocat Luminița Nistor: Tehnologia a evoluat, iar în pas cu tehnologia a evoluat și practica judiciară, astfel încât, din 2014, prin decizia Înaltei Curți de Casație și Justiție (ÎCCJ) s-a stabilit că pagina de socializare Facebook sau alte asemenea tipuri de pagini sunt reprezentate spațiu public. Totul a pornit de la o amendă aplicată unei persoane care a folosit un conținut jignitor de tip nazist, pe pagina sa personală de Facebook. A fost amendat de Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării. Bineînțeles, acesta a contestat amenda, a apreciat că spațiul acela este privat, că amenda nu a fost aplicată în mod legal, însă ÎCCJ face această diferență între spațiul public și cel privat, și arată, totodată, că acel mesaj, cu conținut nazist, a putut fi preluat de către mass-media, de către publicul larg, chiar de către utilizatori care nu sunt membrii ai rețelei Facebook, asta conduce la concluzia că Facebook este spațiul public.

Reporter: Să înțelegem că este vorba despre tot ce apare pe platforma Facebook, nu și pe aplicația Facebook Messenger?

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Continuarea, pe FOCUSPRESS.RO



piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply