Brandul turistic Dobrogea: Constanţa şi Tulcea vor fi promovate împreună. Locurile minunate ce nu pot lipsi din traseele turistice

0
815

Dobrogea, la malul mării, toamna. Sursa: Facebook Dan Cristian Mihăilescu.

Autorităţile locale şi cele din turism lucrează la un brand turistic al Dobrogei. Noua formă de promovare va fi gata la mijlocul acestui an.

După ce s-au cheltuit sume mari de bani pentru promovarea staţiunii Mamaia, în acest sens filmând-se mai multe videoclipuri, autorităţile se gândesc acum la un brand al Dobrogei, de promovarea a judeţelor Constanţa şi Tulcea. Autorităţile constănţene au luat legătura cu cele din Tulcea şi împreună vor crea un produs prin care să promoveze acest ţinut unic.

Informaţia a fost făcută publică la conferinţa de presă comună care a avut loc miercuri, 21 februarie, la Constanţa, la care au participat primarul municipiului Constanţa, Decebal Făgădău, preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa, Horia Ţuţuianu, preşedintele Organizaţiei Patronale Mamaia Constanţa, Nicolae Bucovală şi directorul executiv al Organizaţiei Patronale Mamaia Constanţa, Anca Nedea Pavel.

Legăturile dintre litoral şi deltă s-au rupt aproape cu totul 

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

După Revoluţie, legăturile dintre litoral şi deltă s-au rupt aproape cu totul. În perioada comunistă, una cele mai gustate excursii ale străinilor era în Delta Dunării.

Victor Iancu, acum directorul Navrom Tulcea, conducea înainte de Revoluţie Direcţia Comercială Centrală Delta Dunării. Turiştii străini veneau în România, spune el, prin Oficiul Naţional de Turism, care avea la acea vreme agenţii în fiecare judeţ, dar şi în străinătate.

„Aproape toate vacanţele străinilor aveau incluse excursii de o zi în Delta Dunării“, spune el. Autocarele strângeau turiştii de pe litoral şi îi aduceau la Tulcea, de unde erau îmbarcaţi pe una din cele 12 hidrobuze, fiecare cu 80 de locuri, şi apoi se pornea într-o călătorie în ţinutul plin de farmec al deltei.

„Se făceau opriri la Malic şi la Crişan, acolo unde primeau un meniu pescăresc. La ora 17.00 erau în Tulcea şi apoi se întorceau la Constanţa“, îşi aminteşte Victor Iancu. În scurta excursie pe care o făceau printre canale cu nuferi şi case cu lotci la poartă, turiştii străini se îndrăgosteau de chipurile de lipoveni cu bărbi lungi, dar şi de focoasele lor neveste. În traistă îşi luau produse de artizanat confecţionate din papură şi nuiele. Acum, spune Victor Iancu, din păcate, relaţiile dintre litoral şi deltă sunt complet rupte.

Dobrogea nu înseamnă doar mare şi nisip. Oriunde mergi, tărâmul dintre Dunăre şi Marea Neagră îţi oferă locuri minunate, desprinse din cărţile cu poveşti.

Monumentul triumfal de la Adamclisi

Citeste mai mult: adev.ro/p4ic38. Un articol de excepție, semnat de de Mariana Iancu.



piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply