SCRISOARE DESCHISĂ ADRESATĂ DOMNULUI MINISTRU AL ECONOMIEI:
S.O.S. – SALVAȚI MANGALIA!

1
1673

SCRISOARE DESCHISĂ ADRESATĂ DOMNULUI MINISTRU AL ECONOMIEI.

S.O.S. – SALVAȚI MANGALIA!

În 2016, din economia Mangaliei de 3,1 Miliarde lei (709,3 milioane euro), activitățile economice din șantierul naval Mangalia au însumat o cifră de afaceri de 2,3 miliarde lei (515 milioane euro). 

Șantierul naval reprezintă 75% din economia Mangaliei.

– CAEN: 3011 – Construcția de nave și structuri plutitoare = 2,2 Miliarde lei (500,2 milioane euro);
– CAEN: 3315 – Repararea și întreținerea navelor și barcilor = 65,8 milioane lei (14,9 milioane euro).

Dintr-un total de 11.817 angajati în sectorul privat, 5.672 au fost angajați în construcția sau în repararea de nave maritime.

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

– CAEN: 3011 – Construcția de nave si structuri plutitoare = 4.741 angajați,
– CAEN: 3315 – Repararea și întreținerea navelor și barcilor = 931 angajați.

48% din angajatii sectorului privat din Mangalia au fost navaliști. Șantierul naval, prin taxele si impozitele plătite, cât și prin taxele si impozitele plătite de angajații săi, a generat salariile pentru administrația publică, a generat salariile pentru toți cei care lucrează în serviciile de utilitati publice, pentru celelalte instituții susținute din bugetul local etc.. 

70% din angajații Mangaliei depind direct de activitatea șantierului.

Din angajații Mangaliei, doar 1300 lucrează în turism.
CAEN: 5510 – Hoteluri si alte facilitati de cazare similare = 1.259 angajati.

Fără activitatea șantierului naval, Mangalia va deveni o a doua Vale a Jiului. 
Datorită tărăgănării Guvernului privind exercitarea dreptului de preemțiune pentru cumpărarea acțiunilor puse în vanzare de Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd (DSME), cumpărătorii interesați nu au putut cumpăra acțiunile. În prezent, activitatea șantierului este înghețată, dar forța de muncă nu este conservată. 

În Decembrie 2017, șantierul naval DMHI Mangalia mai avea 1700 angajați. In curând vor fi doar 1000. Puși în fața incertitudinii de a mai primi salariul, oamenii își caută de muncă în alte orașe, sau în străinătate.

Miile de angajați care au plecat au fost profesionalizați cu programe pentru angajați, cu costuri de zeci de milioane de dolari.

SALVAȚI MANGALIA, DOMNULE MINISTRU AL ECONOMIEI!! 

CU CELERITATE, LUAȚI O DECIZIE privind Șantierul naval din Mangalia!

Cu stimă, 

Ozghiun MENABIT,

Consilier Local al Municipiului Mangalia.

UPDATE: Știre preluată și de radioconstanta.ro


Mangalia News, 14.02.2018.



piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


1 COMENTARIU

  1. foarte bine doamna consilier Menabit.toata lumea astepta un raspuns la scrisoare.mangalia depinde de activitatea santierului.nu vrem sa devenim “valea jiului”.

Leave a Reply