Un nou scandal de coruptie sta sa explodeze, in care reprezentanti ai statului sunt acuzati de neglijenta in serviciu cu consecinte deosebit de grave si alte fapte asimilate coruptiei. In plus, daca acuzatiile s-ar dovedi adevarate, prejudiciile ar fi uriase, scrie stiripesurse.ro.
Federatia Navalistul a Sindicatelor Libere din Constructia de Nave a depus o plangere penala impotriva ‘tuturor reprezentantilor statului roman in consiliul de administratie al SC DAEWOO MANGALIA HEAVY INDUSTRIES SA, de la momentul infiintarii societatii si pana in prezent’ pentru neglijenta in serviciu, reclamand ca managementul defectuos al companiei a facut ca aceasta sa lucreze in pierdere in ultimii 13 ani, din cei 18 de exsitenta.
DAEWOO MANGALIA HEAVY INDUSTRIES SA (DMHI) a fost infiintata in anul 1997, cu o participatie a DSME Korea de Sud de 51% din capitalul social si a statului roman, prin Santeirul Naval 2 Mai SA respectiv Ministerul Economiei de 49%, statul roman avand posibilitatea de a numi administratori in Consiliul de Administratie al societatii romano-coreene. Santierul naval este considerat ‘cel mai competitiv’ din Romania.
Insa, din datele de la Ministerul Finantelor, reprezentand declaratiile proprii ale societatii, pierderile acesteia au crescut de la 423.769.034 RON in 2009 la 706.069.648 in 2014, totalul datoriilor societatii insumand la sfarsitul anului 2014 suma de 4.298.970.786 RON, adica peste 1.000.000.000 euro la acest moment, fapt pus pe seama managementului defectuos de autorii plangerii penale.
“Cu alte cuvinte, zecile de nave construite în toţi aceşti ani au adus doar pagube, compania cheltuind mai mult pentru producerea lor decât a încasat. Cel puţin asta reiese din raportările financiare ale companiei, postate pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice.
Dar nu are nimic miraculos faptul că statul român doarme în cizme şi nu îşi întreabă asociatul sud-corean: ‘Unde este profitul aşteptat? Unde sunt veniturile din impozitul pe profit, din impozitele şi contribuţiile pe salarii, din TVA, pe care ar fi trebuit să le obţin? Unde este industria pe orizontală care ar fi trebuit să crească în jurul companiei mixte?'”, se arata in plangerea penala.
Mafia din santierul naval ar fi reprezentata de subcontractori care furnizeaza forta de munca ieftina si fac profit de pe urma companiei aflate in pierdere. Mai mult decat atat, o serie de vicepresedinti ai companiei sunt acuzati ca si-au deschis firme subcontractoare ca sa profite si ei ilicit de aceasta sursa de venit.
Continuarea, AICI.
Sper ca ati remarcat ca e o greseala de redactare in loc de Navalistul apare Navetistul. Nu asta e important, ci continutul acestei plangeri care se bazeaza pe cifre si data reale, sunt curios cum vor evolua lucrurile si daca se va face o ancheta in acest sens. Sper sa nu fie doar “un foc de paie”