Corina Bârlădeanu: Credibilitatea este punctul de fierbere ce declanșează cele mai multe probleme etice în industrie

0
648

În spațiul public, Etica rămâne un subiect discutat superficial. Din păcate, abordarea locală rămâne una ancorată în trecut, iar dacă ne uităm la istoria relațiilor publice norma era făcută de acei “spin doctors” legendari. Conferințele locale nu contribuie nici ele înlesnirii unui dialog onest asupra conceptului, iar acest lucru pare că permite capturarea termenului și folosirea lui în funcție de interese – Corina Bârlădeanu, General Manager 2activePR, în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR.

Considerați că ar trebui să vorbim mai mult despre etică în PR – în școli, organizații și în spațiul public?

Etica trebuie să fie o valoare intrinsecă a tuturor practicilor de relații publice. Mai mult, este nucleu de dezvoltare pentru ceea ce eu consider a fi valorile non-negociabile ale meserie noastre: integritatea și transparența.

Primele discuții despre importanța sa trebuie să aibă loc desigur încă din timpul studiilor universitare. Este un moment formator pentru viitorul practician, când acesta deprinde un set de valori aferente meseriei. Din păcate, arareori aceste cursuri își fac loc în platformele educaționale ale universităților locale.
 
Și în spațiul public, etica rămâne un subiect discutat superficial. Din păcate, abordarea locală rămâne una ancorată în trecut, iar dacă ne uităm la istoria relațiilor publice norma era făcută de acei “spin doctors” legendari. Conferințele locale nu contribuie nici ele înlesnirii unui dialog onest asupra conceptului, iar acest lucru pare că permite capturarea termenului și folosirea lui în funcție de interese.
 
Dacă ar fi să schițăm un tablou al problemelor etice în industria locală de PR, cu ce ar trebui început?
 
Nu pot să nu subliniez ironia faptului că relațiile publice suferă de o adevărată problemă de imagine în spațiul public. Credibilitatea este deci punctul de fierbere ce declanșează cele mai multe probleme etice în industria locală, dar și în cea globală. Iar de cele mai multe ori lipsa credibilității s-a asociat și unui prost management al competențelor.

Care sunt cele mai importante conflicte morale în triunghiul PR – presă-public?

Citiți articolul integral, AICI: https://www.pr-romania.ro

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Mangalia News, 27.07.2020.



piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply