Campanie de cunoaştere a României, în The Guardian

0
659

O campanie de prezentare a României, intitulată „What is Romania like? Share your experiences” („Cum este România? Împărtăşiţi experienţele voastre”), a fost lansată în Marea Britanie de cotidianul „The Guardian”.

Utilizatorilor paginii online a ziarului li se cere să contribuie cu propriile poveşti, imagini şi filmuleţe care ilustrează cel mai bine viaţa în ţara noastră.

„Ne-ar plăcea să aflăm mai multe lucruri despre România – arătaţi-ne cum este să trăieşti şi să lucrezi în ţara voastră – împărtăşind cu noi fotografiile, înregistrările video şi experienţele voastre de viaţă”, cer iniţiatorii acestei campanii, potrivit https://witness.theguardian.com/. ( Vezi şi AICI ).

În ultima perioadă, presa britanică a dezbătut intens posibilitatea ca un număr mare de români va putea ajunge în Marea Britanie după ce această ţară vor fi ridicate restricţiile de pe piaţa forţei de muncă, începând de la 1 ianuarie 2014.

„Ne-ar plăcea să ne spuneţi ce vă place la faptul că sunteţi cetăţean român şi care sunt motivele pentru care nu aţi pleca niciodată (din ţara voastră, n.r.), dar şi care sunt lucrurile care vă vor lipsi cel mai mult dacă intenţionaţi să veniţi în Marea Britanie. Dacă există dificultăţi cu care vă confruntaţi în viaţa de zi cu zi, care v-au influenţat decizia de a vă părăsi ţara, ne-ar plăcea să auzim şi despre aceste lucruri”, mai notează autorii campaniei.

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Această selecţie de materiale, formată din cele mai spectaculoase fotografii, înregistrări video şi relatări personale despre viaţa din România, se va desfăşura pe parcursul următoarelor 12 zile, iar la final va fi publicat un material final pe site-ul cotidianului „The Guardian”.

Până la ora publicării acestor informaţii, 199 de români au răspuns invitaţiei lansate de această campanie.

Printre fotografiile publicate deja de utilizatorii români pe site-ul witness.theguardian.com se numără câteva instantanee spectaculoase cu Ateneul Român din Capitală, Cetatea Râşnov, Piaţa Sfatului din Braşov, Castelul Corvinilor, Domul romano-catolic din Timişoara, Opera din Timişoara, Muzeul Astra din Sibiu, Castelul Bran, Crucea de pe Muntele Caraiman, Catedrala din Târgu Mureş, Cetatea Sighişoara şi Castelul Peleş. Au fost expediate şi imagini cu satul românesc şi cu obiceiuri şi tradiţii – Parada Junilor din Sibiu -, dar şi altele cu peisaje naturale – Lacul Roşu, Vulcanii noroioşi, Lacul Bâlea, Dunărea, Marea Neagră, Valea râului Bistriţa, Sfinxul.

Alţi români au trimis fotografii ale copertelor unor discuri pe vinil lansate de anumiţi cântăreţi români, alţii au scris articole despre bunicii lor, despre România, despre religia creştină, iar un alt utilizator român le-a transmis britanicilor următorul mesaj: „Just come and visit. Your prince does” („Veniţi şi vizitaţi-ne. Prinţul vostru o face”).

Sursa: adevarul.ro, 15 nov.2013.


piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply