Cum încurajează Inspectoratul Şcolar performanţa elevilor constănţeni

0
632

centredeexcelenta-1382982584.jpg

Recent, am primit din partea Inspectoratului Şcolar Judeţean Constanţa un comunicat prin care se anunţă testări pentru înfiinţarea de centre de excelenţă pentru elevii de gimnaziu. Dar performanţele copiilor din învăţământul primar oare nu contează?

De anul trecut încoace, de când inspectorul şcolar general Răducu Popescu a interzis concursurile „pe bani”, părinţii şcolarilor sunt într-o vânătoare continuă după concursuri naţionale, indiferent că progenitura lor studiază în învăţământul primar sau gimnazial.

O nouă dovadă o avem de la cele două concursuri

„Evaluare în Educaţie” din ultimele două week-end-uri, la care au participat peste 2.500 de elevi constănţeni la cele două probe.  Pregătim olimpiada din 2018 cu elevi de gimnaziu?

„Având în vedere interesul mare al elevilor din clasele gimnaziale pentru concursurile şi olimpiadele de matematică, Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa înfiinţează cercurile de excelenţă pentru clasele a V-a – a VII-a” – este prima frază a comunicatului menţionat, care recunoaşte, în parte, pofta de competiţie a copiilor constănţeni.

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Duminică, 3 noiembrie, începând cu ora 9, se vor organiza testări pentru elevii claselor a V-a, a VI-a, a VII-a, în patru centre: Colegiul Naţional „Mircea cel Bătrân”, Şcoala Gimnazială „Spiru Haret”, din Medgidia, Şcoala Gimnazială „Gala Galaction”, din Mangalia, şi Liceul Teoretic „A. Saligny”, din Cernavodă.

În acest sens, inspectorul şcolar prof. Daniela Bălănescu a menţionat: „Avem profesori responsabili, cu rigoare ştiinţifică, prompţi la solicitarea noastră şi care vor lucra vo-luntar cu aceşti elevi capabili de performanţă. Lor li se vor alătura profesori pensionari cu experienţă în domeniul pregătirii de performanţă, dedicaţi muncii la catedră şi de un înalt profesionalism.

Cum olimpiada internaţională de matematică din 2018 va fi organizată în România, la Alba Iulia, urmărim ca în aceste centre să descoperim elevii care vor face parte din lotul reprezentativ al judeţului Constanţa”.

Dacă stăm să calculăm cât mai este până în 2018, cred că era cazul să fie luaţi în calcul chiar copiii din învăţământul primar.

Pe de altă parte, inspectorul şcolar general, prof. dr. Răducu Popescu, a precizat: „Unul dintre obiectivele Inspectoratului Şcolar Judeţean Constanţa, din acest an şcolar, constă în susţinerea şi încurajarea excelenţei în educaţie, a performanţelor elevilor cu aptitudini şi competenţe înalte. De aceea, ţin să aduc mulţumiri profesorilor implicaţi voluntar în pregătirea permanentă a copiilor, care înţeleg necesitatea antrenamentului continuu pentru a obţine rezultate deosebite”.

Părinţii, direct interesaţi de valoarea copilului

Sâmbătă, 19 octombrie, 1.345 de elevi constănţeni au susţinut proba la matematică a concursului „Evaluare în Educaţie”, iar sâmbătă, 26 octombrie, cam tot atâţia s-au prezentat la proba la limba română.

Dan Pârvu, responsabil cu relaţii publice din partea Fundaţiei de Evaluare în Educaţie, declara, pentru „Cuget Liber”, că decizia de participare rămâne în continuare la nivelul elevilor şi părinţilor, dar şi a unităţilor şcolare şi dascălilor implicaţi în activităţile educaţionale în afara orelor şcolare.

„Concursurile «Evaluare în Educaţie» sunt complementare activităţilor educaţionale de la clasă, sunt opţionale şi sunt la dispoziţia, alegerea şi decizia elevilor, părinţilor şi cadrelor didactice.

Concursurile «Evaluare în Educaţie» se desfăşoară în zi de sâmbătă, zi liberă şcolară, astfel încât să nu afecteze orele de curs, dar şi pentru a atrage profesorii şi elevii, într-o zi liberă, către activităţi educaţionale benefice pregătirii lor ulterioare.

Taxa de evaluare nu se încasează în timpul orelor şcolare, iar toate demersurile privind taxa respectă legislaţia în vigoare: 1. convenţie civilă cu coordonatorul centrului de evaluare, cu impozitele plătite integral de Fundaţia de Evaluare în Educaţie sau 2. contract cu Asociaţia de Părinţi”.

Despre legalitatea, dar mai ales utilitatea acestor concursuri ne-a vorbit şi prof. Laura Roxana Alexandru, coordonator zonal de concurs, care a precizat că nimeni nu influenţează participarea elevilor la aceste concursuri:

„Părinţii îşi doresc o evaluare externă a copilului lor, de către un alt cadru didactic, o părere obiectivă pe care numai o participare la concursuri de acest gen o poate oferi. Am colaborat şi cu cadre didactice de la unităţi de stat, care, în timpul lor liber, şi-au dorit să vină să-şi încurajeze copiii şi chiar să corecteze voluntar lucrările care au fost sigilate”.

De aceeaşi părere este şi Corina Croitoru, profesor învăţământ primar, care declara că atitudinea părinţilor este una pozitivă: „În alţi ani ne povesteau că au fost prin alte judeţe pentru a-şi testa copiii”. Nu ne erijăm în promotori ai fraudelor în învăţământ, ci în porta-voce a părinţilor care într-adevăr, aşa cum se recunoaşte şi în comunicatul ISJ Constanţa, manifestă un interes deosebit pentru competiţii.

Mai ales că în perioada următoare se anunţă concursuri dintre cele mai interesante, dar… „pe bani”. Nu aici erau incredibilele fraude, ci mai repede un venit suplimentar pentru şcoli, ţinând cont că din cei 20 lei taxă de participare, 8 lei rămân şcolii organizatoare.

Simona ASNGHEL, cugetliber.ro, marti, 29 oct.2013.


piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply