Opt nave străine în reparații, la Șantierele Navale din Constanța, Midia și Mangalia

0
599
În șantierele navale din portul Constanța se execută, în aceste zile, lucrări de reparații la opt nave străine. Trei dintre acestea sunt reparate la Șantierul Naval Constanța, trei la Midia și două la Mangalia.
Cea mai mare navă este portcontainerul „Sao Paolo” (cu lungimea de 260,03 metri, lățimea de 32,34 metri, capacitatea de 50.818 tdw, construit în 2008, înmatriculat sub pavilion Malta), care este reparat la SNC.
Ion TIȚA-CĂLIN.
Portcontainerul „Sao Paolo”.
M. Neagu, comentariu, pe Fb: „Cu muncitori români?”
Rsp. Ion TIȚA-CĂLIN: „Români și asiatici. Fenomenul fluctuației forței de muncă în industria navală românească datează de foarte mulți ani. Înainte de 1990, șantierele navale din Constanța și Mangalia pierdeau, anual, peste 20% din forța de muncă, fiind nevoită să angajeze alți lucrători și să îi califice. După 1990, odată cu deschiderea granițelor țării, fenomenul s-a accentuat, fluctuația internă a forței de muncă transformându-se în migrație externă. Drept urmare, șantierele navale românești, de la mare și de pe Dunăre, au fost nevoite să recurgă la importul de lucrători asiatici”.

Mangalia News, 04.09.2023.



piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply