Dr. Dorina Stăetu, medic oftalmolog – De ce este importantă nutriția pentru o vedere bună?

0
259
farmec.ro%20-%20Livr%u0103m%20frumuse%u021Be%21
„Unii nutrienți mențin ochiul sănătos în general, iar unii s-au dovedit că reduc riscul de boli oculare”, a spus Rebecca J. Taylor, MD, medic oftalmolog din Nashville, Tennessee, USA.
O dietă bogată în fructe, legume și cereale integrale îţi poate ajuta nu numai inima, ci și ochii. Acest lucru nu este surprinzător: ochii tăi se bazează pe artere minuscule pentru oxigen și nutrienți, semenea inimii, care se bazează pe artere ceva mai mari. Menținerea acelor artere sănătoase îţi va ajuta organele să functionezi cât mai bine.
Care alimente sunt cele mai sănătoase pentru ochi?
Legume și fructe de culoare portocalie conţin vitamina A
Poate cel mai cunoscut nutrient sănătos pentru ochi este vitamina A. Retina ta are nevoie de multă vitamina A pentru a transforma razele de lumină în imaginile pe care le vedem. De asemenea, fără suficientă vitamina A, ochii tăi nu pot rămâne suficient de umezi pentru a preveni uscarea ochiului.
Morcovii sunt o sursă binecunoscută de vitamina A. Cartofii dulci oferă și mai multă vitamina A, cu mai mult de 200% din doza zilnică de vitamina A recomandată. Fructele, inclusiv pepenele galben și caisele, pot fi o sursă bună de vitamina A.
Vitamina C este esențială pentru sănătatea ochilor. Ca antioxidant, vitamina C ajută la protejarea organismului de daunele cauzate de unele lucruri nesănătoase pe care le mâncăm și de factorii de mediu. Alimentele prăjite, fumul de tutun și razele soarelui pot produce radicali liberi – molecule care pot deteriora și ucide celulele. Vitamina C ajută la repararea și dezvoltarea de noi celule tisulare.
Sursele bune de vitamina C includ citricele, cum ar fi portocalele, mandarinele, grapefruitul și lămâile. O mulțime de alte alimente oferă vitamina C, inclusiv piersici, ardei gras roșii, roșii și căpșune. Antioxidanții pot preveni sau cel puțin întârzia degenerescența maculară legată de vârstă (AMD) și cataracta, conform studiului privind bolile oculare legate de vârstă (AREDS).
Vitamina E
Un alt antioxidant important este vitamina E, care ajută la menținerea celulelor sănătoase. Vitamina E poate fi găsită în avocado, migdale și semințele de floarea soarelui.
Pește de apă rece cu acizi grași omega-3
Dietele bogate în acizi grași omega-3 din peștii de apă rece pot ajuta la reducerea riscului de a dezvolta boli oculare mai târziu în viață, sugerează cercetările. Includem somonul, tonul, sardinele, halibutul și păstrăvul. Plus că îmbunătăţesc şi funcția lacrimală şi ameliorează sindromul de ochi uscat.
Legume cu frunze verzi bogate în luteină și zeaxantină.
Luteina și zeaxantina sunt antioxidanți găsiți în pigmenții legumelor cu frunze verzi și în alte alimente viu colorate. Ele sunt esențiale pentru protejarea maculei, zona ochiului care ne oferă viziunea noastră centrală și cea mai detaliată. Varza si spanacul au o multime din acesti nutrienti. Alte alimente care conțin cantități utile de luteină și zeaxantină includ salata romană, gulia, napii, broccoli și mazărea. Și, deși nu sunt frunze și nici verzi, ouăle sunt, de asemenea, o sursă bună de acești nutrienți.



piese-auto-mangalia.ro



Leave a Reply