ANPC – 265 de magazine Lidl din toată țara au fost amendate cu peste 3,5 milioane lei | Răspunsul oficial Lidl România

0
249
starshiners.ro%20
Comisarii ANPC au controlat la nivelul întregii țări 265 de magazine apartinând lanțului de supermarketuri Lidl. În urma controalelor derulate câteva saptamani, au fost aplicate 347 amenzi contraventionale, în valoare totală de peste 3,5 milioane de lei, cărora li s-au adăugat si alte măsuri complementare.

În cursul lunii august 2022, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a realizat o serie de controale, pentru a verifica modul în care este respectată legislația în vigoare, în domeniu, în magazinele lanțului de supermarketuri Lidl, la nivelul întregii țări.

”Nu știu suficientă germană pentru a traduce ce spuneam și în trecut: NU SUNTEM PELICANII EUROPEI! Consumatorul român, cel care vă asigură veniturile, TREBUIE RESPECTAT! Renovați, curățați, aduceți produse de calitate, nu mai căutați variante să ne determinați să “o luăm mai ușor”! Dacă la voi acasă este ordine și curățenie, considerați și această țară și pe cetățenii ei, ca parte din Europa! Merităm să fim tratați onorabil! Ce părere aveți?” – Horia Constantinescu, președintele ANPC.

Au fost controlate 265 de magazine, iar, pentru neregulile constatate, comisarii ANPC au aplicat următoarele sancțiuni:

  • 347 amenzi contravenționale, în valoare totală de 3,5 milioane de lei
  • 144 avertismente
  • prirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme, în valore de aproximativ 75.000 lei
  • oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor, pentru 24 de unități
  • închiderea unității pentru o perioadă de până la 6 luni, pentru 4 magazine
  • închiderea unității pentru o perioadă cuprinsă între 6-12 luni, pentru o unitate.

Abaterile de la legislație constatate de comisarii ANPC, în timpul controalelor s-au referit la:

  • comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depășită,
  • comercializarea unor produse de patiserie care prezentau, pe suprafață, insecte,
  • comercializarea unor băuturi alcoolice cu deficiențe de etichetare (lipsa unor ingredient de pe etichetă),
  • neconcordanțe între valoarea prețului înscrisă pe etichetă și cea afișată pe produs, precum și între prețul de la raft comparative cu cel de la casa de marcat,
  • comercializarea unor legume și fructe necurățate corespunzător, depreciate calitativ, cu mucegai, modificate organoleptic, de calibre diferite,
  • comercializarea unor ouă neigienizate,
  • comercializarea unor produse de brutărie-patiserie cu informare incompletă privind mențiunea “produse din produse congelate”, cu ambalaj deteriorat, fără a exista mănuși de unică folosință la servire,
  • utilizarea unor vitrine de expunere la comercializare, a produselor de panificație-patiserie, insalubre,
  • utilizarea unor cuptoare, la raioanele de panificație-patiserie, neigienizate corespunzător și a unor tăvi arse,
  • existența unor insecte vii în spațiul de preparare și coacere,
  • folosirea unor condiții de păstrare a produselor alimentare necorespunzătoare din punct de vedere igienico-sanitar,
  • deficiențe de etichetare a produselor alimentare (lipsa unor mențiuni obligatorii, conform legii, lipsa traducerii în limba română),
  • utilizarea unor vitrine frigorifice neigienizate corespunzător, cu chedere murdare, strat de praf, mâzgă, cu scurgeri de lichide și rugină și a unor lăzi frigorifice cu acumulări masive, excesive de gheață, praf, impurități, resturi alimentare și păr,
  • comercializarea unor băuturi răcoritoare cu ambalajul deformat, deteriorate,
  • comercializarea unor produse alimentare cu ambalajele deteriorate,
  • nerespectarea regimului promoțiilor (neafișarea perioadei de desfășurare a promoției, neafișarea prețului nou și a prețului vechi de comercializare a produsului aflat în promoție, calcul eronat al procentului de reducere),
  • folosirea unui spațiu de depozitare neigienizat corespunzător, cu pavement deteriorate,
  • existența pavimentului neigienizat și a unor rafturi murdare, în zona de comercializare,
  • comercializarea unor produse cosmetice fără eticheta tradusă în limba română,
  • utilizarea unor cântare care înregistrau erori,
  • nerespectarea regimului de temperature de păstrare a produselor alimentare recomandat de producători,
  • existența unor neconcordante între denumirea dată de producător produsului și cea de pe eticheta de la raft.

Later edit – Răspunsul oficial Lidl România:

Controalele ANPC din luna curentă, într-un număr neobișnuit de mare, au vizat 85% din magazinele Lidl România. Aceste acțiuni au avut ca rezultat identificarea anumitor abateri în anumite magazine din rețea. Am făcut toate demersurile pentru a remedia în cel mai scurt timp posibil aceste situații având în vedere că, în relația cu autoritățile, noi dăm permanent dovadă de totală deschidere și pentru că ne asigurăm în tot ceea ce facem că ne îmbunătățim constant pentru a ne păstra locul în inima clienților noștri.

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Încă de la intrarea noastră pe piață, obiectivul nostru cel mai important a fost acela de a oferi clienților noștri cea mai bună experiență de cumpărături. Echipa Lidl România mulțumește milioanelor de clienți care ne trec pragul datorită calității produselor noastre, dar și pentru că știu că sănătatea și siguranța lor sunt prioritare pentru noi. Îi așteptăm în continuare cu produsele pe care le cunosc și le apreciază și garantăm efortul nostru zilnic pentru a le oferi la cel mai bun raport calitate-preț.


Mangalia News, 26.08.2022.



piese-auto-mangalia.ro



Leave a Reply