Șantierul Naval, ultima redută a industriei grele brăilene. Semne bune, la Vard Brăila

0
763
  • Comenzile “curg” în continuare, iar unitatea investește în modernizarea capacităților de producție;
  • Ultima mare întreprindere rămasă în viață după căderea comunismului continuă să ofere locuri de muncă pentru peste 1.500 de angajați, iar conducerea dă asigurări că zvonurile legate de presupuse concedieri colective și externalizarea producției către firme subcontractoare, sunt complet rupte de realitate.

Șantierul Naval, ultima mare întreprindere brăileană din industria grea, rămasă în viață după anii tulburi ai tranziției de la economia socialistă la cea capitalistă, reușește să țină în activitate peste 1.500 de angajați, iar perspectivele sunt bune. Vard Brăila este unul dintre cele două șantiere navale din România ale grupului norvegian VARD, membru, la rândul său, al grupului italian Fincantieri.

”Eficientizarea activității șantierului este o prioritate. În ultimii doi ani s-a investit mult în modernizarea și îmbunătățirea capacităților de producție: lățimea navelor construite a crescut de la 22 la 32 de metri, iar capacitatea de lansare de la 3200 la 6000 de tone. De asemenea, au fost achiziționate patru macarale noi de 100 de tone și o hală mobilă. Alături de proiectele deja confirmate, VARD întrevede oportunități de tranziție spre «zona verde» – proiecte cu tehnologii ecologice pentru reducerea poluării – inclusiv pentru șantierul naval Vard Brăila”, ne-a informat Alina Puia, directorul Șantierului Naval Vard Brăila.

Potrivit acesteia, noul an a debutat cu vestea bună a semnării unui nou contract de către Grupul VARD, pentru construcția unei noi nave de pescuit, dotată cu cele mai noi tehnologii. Corpul navei, cu un grad avansat de echipare, va fi construit la Vard Brăila, debitarea primei table având loc pe data de 17 ianuarie 2022. Asta după ce, la finele anului trecut, mai exact pe 24 decembrie, s-a lansat la apă o navă de tip pescador construită la Brăila pentru un client norvegian. A fost ultimul proiect livrat anul trecut de șantierul naval, 2021 fiind, de altfel, un an atipic, în sensul că, pe lângă navele construite de obicei aici, activitatea de producție a fost axată și pe comanda primită de la constructorii podului peste Dunăre. Astfel, la șantierul naval au fost realizate modulele metalice care, puse cap la cap, vor forma puntea viitorului pod.

”2021 a fost anul în care șantierul a gestionat provocările create de pandemie cu scopul protejării angajaților, atât din perspectiva sănătății la locul de muncă, cât și pentru a asigura front de lucru pentru toți salariații. În ciuda condițiilor dificile, Vard Brăila a încheiat în 2021 un proiect de suflet pentru navaliștii brăileni, dar și pentru comunitatea locală. Au fost finalizate toate cele 86 de module care vor forma tablierul („puntea”) podului peste Dunăre de la Brăila. Modulele sunt depozitate în șantier, urmând să înceapă să fie lansate si transportate la locul de amplasare al podului, de la mijlocul lunii februarie”, ne-a mai informat directorul Puia.

Anul acesta, în afară de nava de pescuit care urmează să intre în producție, cei peste 1500 de angajați ai șantierului lucrează deja la alte două nave de tipul “Windfarm Service Vessel” – nave care vor asigura servicii pentru fermele de instalații eoliene amplasate pe mare. […]

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Citiți continuarea în obiectivbr.ro



piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply