Reînființați flota maritimă comercială sub pavilion românesc!

0
955

Reînființați flota maritimă comercială sub pavilion românesc!

În zona de sud a portului Constanța, în Danele 108 – II și 108 – III, stau și ruginesc legate la cheu două epave. Sunt ferry-boat-turile „Mangalia“ și „Eforie”. Proprietarul lor este compania de stat CFR Marfă.

Începând din anul 2009, „Mangalia“ și „Eforie” sunt în conservare. Nu mai sunt apte de navigație, fiind depășite fizic și moral. Sunt ultimele vestigii ale unei flote maritime comerciale, care la 1 ianuarie 1989 avea 301 nave maritime, cu o capacitate de transport de 6.185.000 tdw.

Oare de ce sunt păstrate, în loc să fie trimise la fier vechi? Probabil pentru a ne reaminti, în fiecare zi, că România este unica țară din lume care și-a distrus cu mâna ei, pe timp de pace, flota maritimă comercială și cea de pescuit oceanic.

O strategie de transport fără flotă

Va mai avea țara noastră, vreodată, o flotă maritimă comercială? Am căutat răspunsul în programul de guvernare pe anii 2020 – 2024. Vă spun cu mâna pe inimă, stimați cititori, oricât l-am cercetat, oricât l-am frunzărit, n-am găsit niciun cuvințel care să pomenească de flotă.

Dar nu m-am dat bătut și am cercetat „Strategia pentru transport durabil pe perioada 2007-2013 și 2020, 2030”, adoptată în martie 2008 și transmisă de la un guvern la altul. Nici acolo n-am găsit nimic. Este clar: pentru guvernanții români subiectul „flotă maritimă comercială” nu mai există!

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Citiți continuarea în cugetliber.ro/stiri-economie. Autor: Ion TIȚA-CĂLIN.



piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply