Școala în pandemie – OPINII | Prof. Magdalena Iacob: ”Multe probleme și critici, dar nu vine nimeni cu o soluție viabilă, pe care să și-o asume! Suntem buni numai de critică. Și ne pricepem toți la învățământ, sănătate, politică, economie și… la fotbal!”

0
1040

Referitor la articolul “Școala în pandemie: În Franța, doar adulții poartă măști, la spanioli, distanțare, nu și pentru cei mici, suedezii aplică „modelul suedez”, olandezii elimină cuvântul „mască” la cursuri” – comentarii, opinii: 

“Chiar nu are rost să mai comentăm. E prea mult dezbătut și aiurea. ProTV: ”După eșecul experimentului învățământ online din primăvară…”. De ce clasificăm ca eșec?! S-a muncit, s-a încercat. Da, a fost hei-rup pentru că: profesorii nu erau pregătiți, școlile nu erau dotate, copiii nu știau exact ce au de făcut, părinții nu și-au asumat responsabilitatea etc. Dar s-a muncit pe rupte, s-au făcut în paralel și webinarii, am învățat să creăm lecții și să sperăm materiale și să adaptăm formarea de competențe la mediul online…, am muncit și 10-12 ore/zi ca acum să fim catalogați “eșec”! Dacă doamna ministru a spus că nu se pun note…, de aici eșecul! Deh, e an electoral.

Acum, la fel… ”Ce calitate a învățământului vom avea”?! Serios?! Vorbim de calitate, de performanțe! Suntem nebuni?! Întreaga lume funcționează la limita colapsului (economic, politic etc) din cauza pandemiei, iar noi vorbim de calitate?!

Dragilor, vorbim de SUPRAVIEȚUIRE! Facem învățământ la limita supraviețuirii! Ce nu înțelegeți?! Formăm doar 1-2 competențe de bază pentru fiecare an, pentru fiecare copil. Va fi generație cu ceva lapsusuri în cunoștințe, dar eu iau partea bună:

1. In sfârșit, învățăm să lucrăm strict pe formare de competențe și selectăm ceea ce este mai important pentru viitorul lor, renunțăm la predarea de conținuturi “după manual”;

2. In sfârșit, aplicăm practic, avem video și utilizăm tehnologia așa cum nu o făceau unii colegi deloc până acum;

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

3. Mai puțină informație, deloc memorizare, dar în schimb dezvoltăm gândirea critică, prin selecția de material didactic la care îi supunem și îi învățăm să fie responsabili (managementul timpului). Așa se învață ”în afară”, iar noi ne cramponăm de ani de zile de conținuturi! Vom încerca să individualizăm, prin pachete educaționale speciale, ne vom apleca asupra fiecărui copil să îl ajutăm (CES, caz social etc), dar sigur că vor fi și elevi ce vor rămâne pe dinafară, din varii motive. Întotdeauna este așa, chiar și la clasă, nu toți ascultă, nu toți perseverează, nu toți merg mai departe etc.

Asta e ca și cu “minunatul” Covid: în iulie, anul trecut, au murit mai mulți oameni decât în iulie anul acesta… și nu de Covid (cancer, accidente rutiere etc). Oamenii mor în fiecare zi, la nivel global… și nu toți de Covid. Autoritățile se reorganizează, conform specificului lor… de ce copiem?! Pentru că trăim în era “copy-paste”! E plin Facebook-ul de solicitări de genul: are cineva o procedură de izolare elev cu temperatură? Aștept mail la adresa….X, mulțumesc!

De ce nu face procedura proprie?! De lene… copy-paste!

Da, ne uităm la europeni pentru că suntem europeni, dar nu trebuie neapărat să dăm învățământului românesc în cap cu asta! Noi încă nu știm ce vrem: învățământul finlandez e cel mai bun! Daaaa, dar nu are copii geniali, ei merg pe egalitarism. Adică, toate sistemele au hibe, hai să nu mai facem copy-paste și să învățăm să facem ceva românesc, pentru viitorul României și al Europei. Tinerii să fie responsabili și să se descurce singuri de la 15-16 ani, să se poată încadra în muncă și să-și dorească și continuarea studiilor, nu să îi ținem acasă și la facultate și după, și cu toată familia lor…

Multe probleme și critici, dar nu vine nimeni cu o soluție viabilă, pe care să și-o asume!

Suntem buni numai de critică. Și ne pricepem toți la învățământ, sănătate, politică, economie și… fotbal!

Viața este nesigură! Așa a fost întotdeauna, numai că nu ne-a scos nimeni ochii cu asta. Te culci și e posibil să nu te mai ridici, a doua zi! Dar acum…, când avem numai știri negative, numai despre moarte…, despre pericolul infectării iminente etc, normal că toți am devenit conștienți de faptul că suntem muritori. Infecția ne va lovi, nu știm când, cum și care va fi reacția corpului nostru. Trebuie să învățăm să trăim cu ideea, să încercăm să ducem o viață normală, cu foarte mare atenție la detalii, la locurile și oamenii cu care intrăm in contact. Asta e tot! Viața continuă!

Prof. Magdalena Baciu Iacob, Școala ”George Coșbuc”, comuna 23 August, județul Constanța.


Mangalia News, 14.09.2020.



piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply