I N D A G R A – 2019. Reportaj semnat de Ioan Iacob

0
938

I N D A G R A – 2019

Conceput şi organizat de Romexpo alături de Camerele de Comerţ şi Industrie din România, desfăşurat sub înaltul patronaj al Preşedintelui României, cel mai important eveniment agricol din România a reunit – între 30 octombrie și 3 noiembrie, 2019   –  peste 540 de companii din 25 de țări. Cine își face iluzii că va putea vizita tot, desigur că se înșeală. Așa că vom restrânge impresiile despre INDAGRA 2019 la consemnarea numelor unor expozanți deosebiți, cu care am discutat despre participarea lor la actuala ediție și despre noutățile din domeniul lor de activitate.

Interviurile cu doamna Tatiana Novikova, International Marketing Department Alaska Seafood Marketing Institute (S.U.A.) și domnul Michal Holub, Director Czech Trade Bucharest (Republica Cehă), realizate la INDAGRA 2019, le vom publica separat.       

***

Prima impresie – după intrare – a fost că am străbătut o pădure uriașă de tractoare. Dimensiunile păreau să vorbească de la sine despre dezvoltarea utilajelor agricole și a agriculturii în general.

La INDAGRA i-am întâlnit pe Sergey Rachev, Foreign Trade Expert, DERONI (Bulgaria), Elias Saad (Liban), care reprezenta MARIA Trading, o firmă din Dragalina, jud. Călărași, firmă cu 20 de ani de experiență în domeniul produselor din carne. De la Marian Teleoacă, Executive Manager, Honeyman UK, am aflat că este o firmă ce ambalează miere românească de albine direct în Marea Britanie. De la Pavel Lili Mihaela, Marketing (SC Apan Agriculture Equipment SRL din Brăila) am aflat despre relația dintre un producător de vinuri și echipamentele agricole utilizate de acesta.

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Cu Huseyin Hortadoglu (CEO Cinar Food) și Olivia Pleșea am discutat  – în timp ce gustam câteva mostre din carne de pui și de vită – despre activitatea firmei, după care m-am îndreptat spre EXPO DRINK, unde domnul Constantin Ursu mi-a oferit o degustare din Vinăria HÎNCEȘTI (Republica Moldova). Una din surprizele plăcute ale acestei ediții a fost DORIPESCO, Delta din Carpați (o firmă din Brașov specializată în sortimente de pește).

O altă surpriză – doamna Krasimira Kovacheva, Export – Import Manager (GLOBAL WINES, Bulgaria) oferea la degustare vinuri din mai multe țări, între care vinuri din Chile și din Noua Zeelandă.

Dar surprize au venit (ca idei de afaceri) și din zona României. Am apreciat inițiativa firmei ANTICUM (despre care mi-a vorbit domnul Marius Antica) de a intra pe piața vinurilor cu un sortiment nou – vin de mure, utilzat și pentru a promova Castelul Miclăușeni (ridicat de George Sturdza la cumpăna dintre secolul al XIX-lea și al XX-lea). Cu domnul Sergey Rachev discutasem despre prima mea călătorie în Bulgaria, din 1976, iar cu domnul  Michal Holub, despre anul 1968…

Punem punct aici acestui reportaj, dar gândurile noastre zboară deja spre ediția INDAGRA 2020. Care va fi, cu siguranță, și mai și…

Reportaj realizat de Ioan Iacob.    


Mangalia News, 15.11.2019.



piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply