BUSINESS CLUB. Ce a „pescuit” statul la Mangalia și cât îl costă în realitate

0
1873

DIGI24: Statul şi a atins scopul – ajunge proprietarul unui şantier naval, aşa cum de mult îşi dorea. Şi e o realizare cu un cost zero. Nu plăteşte un euro, pentru a ajunge acţionarul majoritar al şantierului naval Mangalia. Nu plăteşte acum, pentru că factura va fi totuşi mare, mai încolo, şi probabil că responsabilii noştri chiar nu s-au gândit la tot tabloul. Dar să o luăm încet.

Statul s-a înteles cu grupul olandez Damen, cel care deja bătuse palma cu Daewoo pentru a cumpăra 51% din şantierul din Mangalia. Doar că pe parcurs, statul român, care avea un drept de preempţiune la care a renunţat, s-a răzgândit şi a anunţat că vrea să cumpere. Toată afacerea între coreeni şi olandezi risca să cadă şi angajaţii de la Mangalia au ieşit la protest, chiar joi au pichetat sediul Ministerului Economiei.

Oamenii au ieşit în stradă […] Pentru ei e un exemplu modul în care merge şantierul de la Galaţi, deţinut tot de grupul olandez. Însă la negocieri, Damen a acceptat să cedeze 2% din pachetul preluat de la Daewoo către statul român, un stat care are deja 49% şi astfel devine majoritar.

Într-un comunicat transmis după încheierea discuţiilor, ministrul economiei este citat cu o declaraţie pompoasă: „Din calitatea de acţionar majoritar putem să protejăm eficient interesele statului român şi putem să protejăm inclusiv forţa de muncă înalt calificată de la şantierul naval”, spune Dănuţ Andruşcă.

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Cu tot respectul pentru oamenii care lucrează acolo… statul nostru s-a trezit târziu, iar forţa de muncă românească înalt calificată în domeniu trebuie căutată pe şantierele navale din Germania, Olanda, Anglia.

Statul pozează în marele câştigător, dar grupul olandez, chiar şi prin această cedare a controlului, pare a fi cel care a câștigat.

Continuarea, aici.



piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply