Ce nu fac românii ca să evite coşmarul drumului spre Marea Neagră? Podul pe care mulţi şoferi îl ocolesc din neştiinţă

0
758

Litoralul arhiplin în plin sezon estival Foto arhivă Adev

Litoralul românesc ridică în fiecare an aceleaşi probleme: aglomeraţie, îmbolnăviri, bani pierduţi, nervi. Deşi românii au la îndemână câteva soluţii simple, mulţi dintre ei nu le aplică.

Staţia de taxare de la Feteşti

Primul obstacol al cursei spre mare este Staţia de taxare de la Feteşti. Taxa de trecere a podului de peste Dunăre poate fi plătită prin sms sau direct la benzinării, anterior sau ulterior trecerii până la ora 24 a zilei următoare. Sunt mereu libere benzile fără bariere şi agent încasator, pe unde trec fluierând şoferii care au plătit în avans. Singura bandă unde se formează cozi kilometrice este cea cu barieră şi agent încasator, unde se plăteşte numerar – cu banii în mână, cum se spune.

Peajul (aşa se numeşte tariful de trecere a podurilor dintre Feteşti şi Cernavodă) este disponibil pentru achitare informatică din aprilie 2015. Tariful poate fi achitat la benzinăriile Omv Petrom, Mol Romania, Rompetrol, Mol Retail Comert, Socar Petroleum), prin SMS la numărul 7577 (disponibil în reţelele Orange Romania, Vodafone Romania, Telekom Mobile, Telekom Fix şi Rcs&Rds) şi numerar la statia de taxare Feteşti. Prin SMS se poate achizitiona peajul doar pentru o trecere şi doar pentru vehicule înmatriculate în România.

Paşii pe care un utilizator trebuie să-i urmeze pentru plata din SMS sunt:

1. se trimite la 7577 textul care conţine numărul de înmatriculare şi categoria tarifară corespunzătoare tipului de vehicul (1, 2, 3 sau 4).

Tip 1 – a) Vehicule rutiere de transport persoane cu cel mult 8+1 locuri pe scaune, inclusiv conducătorul auto – autoturisme; b) Vehicule rutiere cu masa totală maximă autorizată mai mică sau egală cu 3,5 tone, exclusiv vehiculele rutiere de transport persoane.

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Tip 2 – a) Vehicule rutiere de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv conducătorul auto şi maximum 23 de locuri pe scaune, inclusiv conducătorul auto; b) Vehicule rutiere cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone şi mai mică de 12,0 tone, exclusiv vehiculele rutiere de transport persoane;

Tip 3 – a) Vehicule rutiere de transport persoane cu mai mult de 23 de locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto); b) Vehicule rutiere cu masa totală maximă autorizată mai mare sau egală cu 12,0 tone şi cu maximum 3 axe (inclusiv), exclusiv vehiculele rutiere de transport persoane;

Tip 4 – Vehicule rutiere cu masa totală maximă autorizată mai mare sau egală cu 12,0 tone şi cu minimum 4 axe (inclusiv), exclusiv vehiculele rutiere de transport persoane.

2. se va primi un mesaj prin care se cere să confirme achiziţia (mesajul va conţine informaţii detaliate despre achiziţie, inclusiv costul total).

3. pentru confirmarea achiziţiei, se trimite la numărul 7577 un mesaj cu textul DA , ulterior primirii mesajului de la pasul 2 – în maximum 3 ore

4. se va primi un mesaj de confirmare a achiziţiei ce va conţine seria peajului, categoria acestuia, numărul de înmatriculare pentru care a fost emis şi data la care perioada de valabilitate expiră.

Podul de la Agigea

Podul de la Agigea a rămas punctul de blocaj de pe drumul litoralului. Cum se întâmpla acum câţiva ani la ieşirea de pe Autostrada Soarelui la Cernavodă, când se crea aşa-numitul „efect de pâlnie“, aşa se întâmplă acum la Agigea, unde cozile se întind pe kilometri, începând din Constanţa şi până la Costineşti. Pe podul aflat veşnic în reparaţie se circulă doar pe o bandă pe fiecare sens. Dacă de la Bucureşti la Constanţa faci 2 ore pe autostradă pentru 230 kilometri, de la Agigea spre sudul litoralului faci cam la fel, pentru 30 kilometri.

Există, însă, un pod nou rutier, care trece prin Portul Constanţa, cel confundat de Călin Popescu-Tăriceanu la inaugurarea din 2015. Este cel mai mare pod hobanat (n.r. – susţinut prin cabluri uriaşe de oţel) din România (foto jos) şi face legătura între A2 şi Eforie – distanţă de fix 9 minute. Din octombrie 2015, şoferii au la dispoziţie această rută alternativă pentru tranzitul între A2-A4 şi sudul litoralului românesc, pe noul pod rutier peste Canalul Dunăre-Marea Neagră, situat în Portul Constanţa. În zona Agigea au fost amplasate panouri de informare şi dirijare a tranzitului în punctele-cheie ale traseului.

noul-pod-agigea

Dar noul pod rutier merită văzut şi traversat nu doar pentru a scurta considerabil timpul. Fiind cel mai mare pod hobanat din România, are o lungime totală de 360 metri, o deschidere centrală de 200 metri, iar lăţimea de 17,4 metri, permiţând circulaţia pe 4 benzi. Înălţimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre – Marea Neagră este de 18,4 metri. Pilonii de pe maluri care susţin tablierul podului prin fascicule de hobane au o înălţime de 66 metri deasupra nivelului mării.

Noul pod de la Agigea este situat la Km 0+540 al Canalului Dunăre-Marea Neagră şi a apărut ca o necesitate pentru conectarea Portului Constanţa la Autostrada Bucureşti-Constanţa, prin varianta ocolitoare a municipiului Constanţa. Era nevoie de crearea unei alternative, printr-o bretea de conectare la şoseaua naţională existentă (DN39 Constanţa – Mangalia), asigurându-se o legătură directă între zonele de nord şi de sud ale Portului Constanţa, fără tranzitarea oraşului.

Cumpărarea unei vacanţe

Citeste mai mult: adev.ro/oc5wov



piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply