Podul Agigea, după şase ani de incompetenţă. “O mare golănie!”

0
860

podagigea-vechi

Au trecut şase ani, timp în care Ministerul Transporturilor şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, pe de-o parte şi firma austriacă Bilfinger Berger Baugesellschaft, pe de altă parte, s-au chinuit să reabiliteze un pod construit în trei ani. Nici acum nu au reuşit şi, din câte se pare, constănţenii şi turiştii vor mai avea de pătimit ceva timp. Cât? Nu se poate spune, întrucât comunicarea între autorităţi şi mass-media este aproape inexistentă când vine vorba despre acest subiect.

Primarul comunei Agigea, Cristian Cârjaliu, vede toată această „telenovelă” drept un sabotaj, ce nu ar trebui să fie trecut cu vederea. Dar cine să ia măsuri, când abia se fac deplasări de la centru în teren, şi acelea în mare secret. Mai mult, potrivit edilului, lucrările de reabilitare terminate au început să deterioreze podul şi nu ar fi exclus ca, la finalul lucrărilor, podul să aibă nevoie de o nouă reabilitare.

„Mi se pare o mare golănie din partea celor de la Drumuri Naţionale. Aş vrea totuşi să întreb: ei nu răspund în faţa legii? Măsurile de restricţionare, acum de închidere a circulaţiei, practic de a sugruma traficul spre sudul litoralului, le văd ca pe un sabotaj. Sabotaj care ar fi trebuit sancţionat drastic de către organele statului. Aş vrea să întreb ce s-a schimbat acum faţă de anul trecut, atunci când se circula foarte bine pe patru benzi, în aceleaşi condiţii. Podul acesta stă în două hobane neschimbate, care au deja un sistem suplimentar de protecţie. Anul trecut se putea, acum nu? De ce aceşti reprezentanţi ai statului român nu păţesc nimic? Lucrările făcute acum patru ani au început deja să se deterioreze, la îmbinările podului cu uscatul, la capete”, a declarat, pentru „Cuget Liber”, primarul Cristian Cârjaliu. 

Contractul, unde-i contractul? 

Contractul ce prevede lucrările de execuţie, preţul, termenul de finalizare, dar şi alte detalii este de negăsit şi nimeni nu ştie nimic despre asta. Se glumeşte şi se spune că, în CNADNR, contractul de la Podul Agigea a devenit un subiect tabu. Culmea este că nici măcar cei care ar trebui să verifice modul de desfăşurare a lucrărilor nu au văzut niciodată acest contract. Când se aduce vorba despre asta, înalţii funcţionari încep să se crispeze şi să lanseze acuze, fără a oferi vreo explicaţie raţională. De asemenea, pe site-ul CNADNR, contractul de reabilitare a Podului de la Agigea este de negăsit, în condiţiile în care alte contracte sunt afişate.

„Nu am fost informaţi despre nimic anume, ei sunt stat în stat. Îi întrebăm şi nu răspund, iar dacă insistăm, devin tendenţioşi, că se amestecă politicul… I-am transmis şi ministrului, să spună când se termină, care sunt costurile? Îi chem la comisii şi nu răspunde nimeni, nu au nicio treabă. Am făcut interpelare la primul ministru, iar nimic. Am cerut relaţii contractuale, prin care să vedem obiectul, preţul şi termenul de execuţie al contractului. Eu nu am văzut acel contract şi nimeni nu îl dă”, a povestit Mihai Lupu, preşedintele Comisiei pentru Transporturi şi Infrastructură din Camera Deputaţilor.

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Continuarea, în cugetliber.ro



piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply