EVALUARE NAȚIONALĂ 2014. Elevii de clasa a 8-a, batjocoriți la proba de limba română. Scrisoarea unei profesoare

2
937

EVALUARE 2014. Vineri, 27 iunie, elevii află rezultatele la probele susținute la EVALUARE 2014. În această zi în care copiii de clasa a 8-a vor vedea ce note au obținut la probele de la EVALUARE 2014, o profesoară de limba română le cere iertare elevilor săi.

EVALUARE 2014. O profesoară de limba română, Carmen Stoica, care a fost implicată în examenul național pe care l-au dat elevii, a scris câteva rânduri despre ce s-a întâmplat la EVALUARE 2014.

EVALUARE 2014. În urma acestui examen, profesoara le cere iertare elevilor pentru sistemul de învățământ din țara noastră. Carmen Stoica a scris despre subiectele pe care copiii le-au primit la proba de limba română și a arătat de ce acestea nu au avut nicio legătură cu ceea ce au învățat copiii. Profesoara le cere iertare copiilor pe care îi va vedea cu ochii în lacrimi în momentul în care vor afla rezultatele obținute la EVALUARE 2014.

EVALUARE 2014. Iată scrisoarea profesoarei de limba română

Ar trebui să schimbăm ceva, cât încă se mai poate. Aud mereu discursuri despre cât de bine și de mult învățam noi sau alții mai în vârstă decât noi pe vremea comunismului și despre cum nu învață generațiile actuale, care nu au moral și prințip… De fapt, generațiile actuale sunt mult mai inteligente decât noi și e vina noastră, părinți și profesori, că nu le oferim ce le trebuie. Priviți-vă copiii, să nu-mi spuneți că nu știu mult mai multe decât știați voi la vârsta lor…

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Să mă întorc însă la proba de română de la examenul de luni. Sunt profund dezamăgită de subiecte și de barem. Mă gândesc de două zile la copiii mei care au muncit foarte mult anul acesta și la cât o să fie de dezamăgiți. La Gloria, Tudor, Lidia, Laura, Oana, Antonela, Cristina sau Andrei și la mulți alții, care, probabil, vor lua note sub așteptările lor și mai mici decât nivelul lor real. De ce? Din vina celor care au conceput subiectul, baremul, din cauza viziunii celor care conduc învățământul sau, mai bine zis, a lipsei lor de viziune. Concluzia va fi, sunt sigură, că suntem mai proști decât cei din Occident și că profesorii sunt slab pregătiți, că nu știu să-i învețe, dar nu-mi spuneți că nu știți copii care, în orice parte a Europei s-ar fi dus, nu s-au înscris într-o clasă superioară celei din România. Avem, de fapt, probleme cu marea cantitate de informații, cu subfinanțarea învățământului, nu cu deșteptăciunea copiilor noștri. Eu cred că guvernanții noștri ne spun „proști” pentru că așa suntem mai ușor manipulabili.

Continuarea, aici: http://www.dcnews.ro/evaluare-na-ionala-2014-elevii-de-clasa-a-8-a-batjocori-i-la-proba-de-limba-romana-scrisoarea-unei-profesoare_447127.html#sthash.nP8iPtnX.dpuf


piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


2 COMENTARII

  1. La asa subiecte si REZULTATE, CENTRELE SCOLARE DE EVALUARE a absolventilor clasei a opta sau MINISTERUL DE RESORT si INSPECTORATELE SCOLARE ar trebui SA SCANEZE LUCRARILE ELEVILOR SI SA LE DEA DRUMUL PE NET! Sa le vedem si noi parintii! Chiar daca si asa ipoteza ca lucrarea cuiva nu a fost inlocuita NU POATE FI PROBATA cu toate camerele lor de supraveghere! Premianti cu premiul I la Neptun au copiat la teze iar la evaluare mare lucru daca nu s-a recurs la inlocuirea lucrarilor! Cum sa isi spele rusinea pt banii incasati din meditatii profesorii care sunt datori pecuniar elevilor si familiilor lor carora le-au incasat cate 100 lei pe saptamana pt doua sedinte de mate sau romana ca in Mangalia! Asta nu e frauda? Scanarea si vizionarea pe internet ar fi o rezolvarea a 50% din dubii! Cred ca ABANDONUL SCOLAR PENTRU CATIVA ANI BUNI ar fi ideal pentru a pune la punct si cadrele didactice de jos din teren si mariile lor din Ministerul Invatamantului si Inspectorate care sunt hraniti de pe urma acestor copii mai mult sau mai putin spalati, destepti .. cu toata amenda cu care ne ameninta prin politii si PENTRU CA NU ESTE NIMENI OBLIGAT SA ISI DUCA COPILUL LA SCOALA ca sa aiba ce manca…

  2. AUTODENUNȚARE A UNUI CAZ DE MALPRAXIS LA CATEDRĂ

    Articolul profesoarei de română, patetic construit, conține idei pripite, contradicții și erori, care trădează lipsa de experiență, cel puțin. Am să enumăr câteva dintre ele:
    1. Pentru cel care corectează, dar cunoaște f. bine disciplina, baremul este orientativ, la română nu poate fi exhaustiv, nu poate epuiza variantele de răspuns întotdeauna.
    2. Fiecare profesor își organizează activitatea la clasă, stabilind ce număr de ore alocă unor conținuturi, noțiuni, exerciții, recapitulări. Programa nu conține și nr. de ore ce trebuie alocat compunerilor, așa cum greșit susține doamna prof. E vina dumneaei că nu a lucrat mai mult pe textul liric, limitându-se a trage concluzia, din subiecte anterioare, că nu va fi text liric de interpretat/analizat. Din păcate, încă se insistă prea mult pe gramatică în gimnaziu, dar elevii nu știu să scrie corect…
    3.Este abuziv să asociezi, în cazul poeziei date, numele lui Ion Minulescu cu simbolismul, numai pentru a spori senzația de „inabordabil” a textului. Ar însemna să predai/evaluezi după wiki (i.e., ureche).
    4. Verbul „a cere” nu e sinonim, nici măcar contextual, cu a „a voi”, pt. că presupune verbalizarea unei voințe, o solicitare verbală (reală; în gând) sau scrisă, fie și metaforică, așa cum e în poezia dată. Între „Vreau mărirea notei.” și „Cer mărirea notei.” este o distanță semantică nu doar contextuală.
    5.Gramatica Academiei se referă la anumite vocative atunci când le clasifică incidentale. Mai mult, nicăieri, la niciun examen, în niciun manual, nici măcar la admiterea în facultate Gramatica nouă nu este aplicabilă, încă. Deci nici cei care au realizat subiectul nu o aveau în gând. De ce le reproșează tocmai acest lucru? Nu cunoaște aspectul? Greu de crezut.
    6.În fraza „îl încurajează pe cititor să înțeleagă mai bine profunzimea experienței umane” – subordonata este doar completivă indirectă, nicidecum circ. de scop. Baremul e corect, fiindcă înțelegerea este obiectul încurajării, nu scopul ei! Dar lipsa de logică dăunează și aici unor evaluatori nesiguri. Mai mult: fraza citată se poate continua, extinde printr-o circ. de scop (finală): „îl încurajează …să înțeleagă …ca să perceapă corect sensul vieții”.
    Și mai simplu: „Îl încurajează pe Decebal să dea la Medicină, ca să ajungă un doctor bun și respectat.” – prima subordonată e completivă indirectă și a doua este, clar, circ. de scop.
    Dezamăgit de subiectele de nivel mediu, un profesor care le-a creat iluzii copiilor/părinților încearcă să deruteze profanii pe un forum cu explicații greșite, spre a nu-și asuma incompetența. Astfel, iertarea pe care o imploră naiv de la elevii săi are motivațiile ei juste.
    În concluzie, am asistat la involuntara autodenunțare a unui caz de malpraxis la catedră.

Leave a Reply