Consiliul Judeţean deschide total podul de la Agigea pentru navetişti

0
657

Consilierii  judeţeni au aprobat, în şedinţa de ieri, suspendarea taxei de utilizare a drumurilor judeţene, ca urmare a interzicerii transporturilor grele pe podul de la Agigea. Potrivit hotărârii, taxa nu se va mai încasa până la data de 1 iunie 2014, atunci când se preconizează că va fi dat în folosinţă Podul de la Poarta 10 Port. 

Totodată, aleşii judeţeni au mai votat un proiect de hotărâre prin care transportul de persoane şi cel special de peste 3,5 tone să poată circula pe podul de la Agigea.

„Noi eliberăm licenţele de transport persoane şi tot noi reglementăm. Transporturile speciale se referă la cei care duc angajaţii la muncă, la Şantierul Daewoo. De dimineaţă au fost oprite microbuze cu copii pentru că depăşeau capacitatea de 3,5 tone. Nu există o hotărâre de Guvern, doar hotărârea CJC. Noi am venit cu o reglementare pe lângă cea a CNADNR”, a spus preşedintele CJC, Nicuşor Constantinescu.

Decizia va intra în vigoare la cinci zile de la adoptare, mai exact, începând de luni, dacă nu va fi atacată în contencios administrativ. Directorul regional al CNADNR, Marin Dima, a declarat că nu a fost consultat cu privire la hotărârea adoptată de consilierii judeţeni.

„Se stabilise, aşa cum ştiţi şi dumneavoastră, de reprezentanţii CNADNR ca să treacă doar cele cu masa până în 3,5 tone. Dacă cei de la Consiliul Judeţean au luat altă hotărâre, înseamnă că ştiu ei ce au de făcut. Eu nu cunosc atribuţiunile celor de la CJC. Vedem ce se va întâmpla în zilele următoare”, a declarat Marin Dima.

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

La rândul lui, prefectul judeţului Constanţa, Eugen Bola, a spus că hotărârea luată de consilierii judeţeni este perfect valabilă, cu atât mai mult cu cât ea a şi obţinut avizul de legalitate.

„Până acum, nu aveam niciun înscris care să precizeze cine are voie să circule şi cine nu. Cum nu a fost dată o hotărâre de Guvern, actul normativ emis de Consiliul Judeţean este ca şi un act normativ local. Noi am acordat deja avizul de legalitate pentru el”, a declarat prefectul Eugen Bola.

În ceea ce priveşte transportul de marfă, tot ieri, directorul CN ACN SA, Daniel Georgescu, a declarat, referitor la soluţia tehnică privind amplasarea celor două pontoane necesare traficului greu, ca urmare a închiderii podului de la Agigea pentru autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone, că urmează să fie adusă o gabară, adică o navă de mari dimensiuni, de la Galaţi.

„Gabara este de la Navrom Galaţi. Gabara are o capacitate de 12 TIR-uri. Tot pe gabară vor urca şi maşinile de transport persoane. La un transport, ce durează circa 25 de minute, pot fi încărcate 12 tiruri. Vom ridica nivelul canalului cu 45 de cm. În cel mai scurt timp, vom aduce şi un tip de bac care să transporte autovehiculele cu masă mai mare de 3,5 tone. Administraţia Canalelor Navigabile nu percepe nicio taxă pentru acest tranzit. Cei de la Navrom Galaţi vor ca noi să suportăm cheltuielile legate de combustibil şi personalul gabarei”, a declarat directorul CN ACN, Daniel Georgescu.

Carmen MOCANU, cugetliber.ro, Vineri, 4 oct.2013.


piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply