Podul de la Agigea, închis până în noiembrie. „Există riscul să se prăbuşească”

0
627

podagigeatraficmasini13-1379957428.jpg

Reparaţiile la podul de la Agigea trebuie făcute urgent, dar nu pot fi realizate decât cu sistarea în totalitate a traficului rutier.

„Dacă nu sunt făcute reparaţiile, există riscul ca podul să se prăbuşească!”, a punctat prefectul Eugen Bola, după şedinţa de ieri, cu responsabilii lucrărilor. Acum, tot ce pot autorităţile, a adăugat reprezentantul Guvernului în teritoriu, este să caute soluţii pentru ca populaţia să fie cât mai puţin afectată.

Vestea că podul de la Agigea va fi închis pentru o perioadă îndelungată de timp i-a alarmat pe constănţeni. Locuitorii din sudul judeţului, care lucrează în Constanţa, a căror copii învaţă la şcoli din municipiu, dar şi cei care au locuri de muncă în Mangalia sau în împrejurimi, au sunat, ieri, la Prefectura Constanţa, sperând că anunţul făcut în presă este o „glumă”.

„Nu, nu este nicio glumă. Podul de la Agigea se închide” – acesta a fost, invariabil, răspunsul pe care l-au primit de la angajaţii instituţiei.

Ieri după-amiază, la Prefectura Constanţa a avut loc o şedinţă de lucru între prefectul Eugen Bola şi responsabilii lucrărilor desfăşurate la podul de la Agigea. Principala temă de discuţie a fost, bineînţeles, anunţata închidere a podului.

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

„Riscă să se prăbuşească”

După şedinţa care a durat câteva ore, decizia a rămas neschimbată: podul trebuie închis traficului. Singura concesie a fost reducerea perioadei cu două săptămâni, de la 1 octombrie la 30 noiembrie.  „Verificările din perioada sezonului estival au arătat o uzură accentuată a hobanelor. Cele patru hobane centrale, care urmează să fie schimbate în perioada următoare, sunt foarte importante pentru structura de rezistenţă. Aceste hobane au o vechime de 30 şi ceva de ani, sunt de la construcţia podului, nu au fost schimbate niciodată.

Dacă nu sunt făcute reparaţiile, există riscul ca podul să se prăbuşească!

Procedura de lucru implică închiderea neapărată a podului. Este o situaţie extrem de grea, de dureroasă, pentru că vorbim de un judeţ cu peste 700.000 de locuitori, cu o viaţă economică şi socială a judeţului care va fi afectată. Numai printr-o bună organizare putem să evităm nişte efecte negative majore”, a declarat prefectul Eugen Bola. De ce nu pot fi amânate reparaţiile? Una dintre cele mai mari supărări ale constănţenilor, exprimate şi pe site-ul www.cugetliber.ro, vizează perioada îndelungată pentru care podul va fi închis.

„De ce nu au fost amânate reparaţiile până la deschiderea podului care se construieşte în portul Constanţa?”, au semnalat cititorii. La rândul nostru, i-am adresat întrebarea prefectului Bola. Iată ce ne-a răspuns: „Nu s-a aşteptat pentru că lucrările la podul din portul Constanţa vor fi finalizate, teoretic, în luna aprilie. Dar dacă nu vor mai fi bani sau dacă va fi o iarnă lungă, vom trece de luna aprilie şi nu se poate să intrăm în următorul sezon estival cu podul de la Agigea complet închis!”.

Tunel pentru pietoni, pe mijlocul podului În concluzie, cu toate supărările şi problemele ce derivă din această decizie, podul de la Agigea va fi închis pentru două luni. Va fi permis doar accesul pietonilor, timp de 10 – 15 minute la fiecare oră. Ba mai mult, pentru a fi protejaţi, va fi realizat un tunel pe mijlocul şoselei.

„Sunt copii de grădiniţă, elevi din ciclul primar, care vor fi nevoiţi să traverseze astfel podul. Se va realiza un fel de tunel, pentru ca pietonii să circule pe mijlocul podului şi să fie exclus orice risc de a fi răniţi. Trebuie menţionat că în momentul în care una dintre cele patru hobane va fi agăţată de o macara, pe pod nu va mai circula nimeni! Vom fi anunţaţi, însă, cu 24 de ore înainte, când circulaţia va fi întreruptă pentru câteva ore”, a precizat prefectul Eugen Bola.

De asemenea, urmează o discuţie cu transportatorii pentru a fi asigurate maşini care să-i aştepte pe oamenii care vin aduşi cu microbuzele din sudul litoralului. CFR suplimentează numărul vagoanelor Totodată, s-a luat legătura cu reprezentanţii CFR, pentru suplimentarea numărului vagoanelor trenurilor care merg spre sudul litoralului.

De exemplu, Şantierul Naval Daewoo Mangalia are 500 de muncitori care fac, zilnic, naveta. Pentru aceştia, se va calcula dacă este mai ieftin să li se asigure transport rutier sau pe căile ferate, iar dacă este aleasă a doua soluţie se ia în calcul introducerea de trenuri pentru a face naveta.

Cine repară drumurile judeţene?

În ceea ce-i priveşte pe transportatorii de mărfuri, se poartă discuţii pentru ca aceştia să nu mai plătească taxa pentru drumurile judeţene de pe variantele ocolitoare, în condiţiile în care au achitat deja vinieta. În schimb, eventualele pagube aduse de vehiculele cu tonaj greu să fie reparate de Drumurile Naţionale şi constructorul podului de la Agigea.

„Supărarea oamenilor este de înţeles”

Este de înţeles supărarea oamenilor şi inclusiv a primarilor, a afirmat, ieri, prefectul făcând referire la indignarea primarului Agigea, Cristian Cîrjaliu. Dar, „de la cea mai înaltă funcţie în stat până la cea mai măruntă, nimeni nu-şi asumă răspunderea să închidă sau să deschidă drumul”. „Nu o pot face decât cei care au calitatea de ingineri, de specialişti în asemenea lucrări. Şi, subliniez, nu putem merge în continuare cu un pod aflat într-o suferinţă teribilă”, a mai precizat Eugen Bola.

Acum, atât constructorului cât şi constănţenilor nu le rămâne decât să se roage că vremea va permite lucrul la înălţime, pentru ca reparaţiile să se termine cât mai repede!

Florentina BOZÎNTAN – DUMITROV, Cugetliber.ro, Miercuri, 24 sept.2013.


piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply