Cât mai rezistă gigantul Daewoo?

0
762

catmairezistadaewoo

Constructorii navali de la Daewoo-Mangalia Heavy Industries au serioase motive de îngrijorare. Viitorul companiei româno-sud-coreene este tot mai incert.

Oamenii văd că munca lor devine de la o zi la alta tot mai grea, că li se cere să muncească zece ore pe zi, să vină şi sâmbăta la lucru pentru a recupera întârzierile faţă de termenele contractuale, în timp ce situaţia financiară a şantierului naval s-a înrăutăţit ameninţător.

Angajaţii au simţit pe pielea lor neîncrederea băncilor comerciale faţă de DMHI. Pentru o perioadă, instituţiile financiare din Mangalia le-au refuzat solicitările de creditare.

Navaliştii îşi aduc aminte că, în anii trecuţi, în momentele grele, DMHI se baza pe sprijinul companiei mamă din Coreea de Sud. Acum şi acţionarul majoritar, Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), este în grea suferinţă. Ştirile ce vin din Extremul Orient sunt dramatice: industria navală sud-coreeană trece printr-o criză de mari proporţii, iar DSME o duce cel mai rău.

Potrivit publicaţiei „Korea Bizwire”, problemele financiare ale celui de-al doilea mare constructor de nave al lumii continuă. Analiştii financiari se aşteaptă ca DSME să înregistreze pierderi şi în trimestrul III al anului. De aceea şi-au redus aşteptările privind preţul acţiunilor companiei pe piaţa de capital.

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

La 30 septembrie, NH Investment & Securities Co., Ltd a coborât ţinta de preţ pentru acţiunile DSME de la 20.000 la 7.000 won (moneda sud-coreeană), iar riscul să nu se găsească cumpărători este tot mai mare.

Publicaţia susţine că problemele financiare ale constructorului naval au devenit atât de mari încât, cu prilejul sărbătorii Chuseok, nu vor mai fi acordate bonusuri şi că, pentru prima dată în ultimele decenii, ar exista riscul apariţiei unor întârzieri în plata salariilor.

Continuarea articolului, AICI. 8 oct.2015.


piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply