Prof. Florin Miron, director Școala Nr.1, Mangalia: “Toată lumea mă întreabă dacă mai rezist, dar eu iubesc ceea ce fac”

0
691
Absolvent al Facultății de Teologie din cadrul Universității „Ovidius” din Constanța, prof. Florin Miron, titular la Școala Gimnazială nr. 1 Limanu, a marcat, zilele acestea, un an de când a fost numit director al Școlii Gimnaziale nr. 1 Mangalia, cea mai grea unitate de învățământ din această localitate, la conducerea căreia s-au perindat anul trecut trei directori, în perioada 1 septembrie – 1 noiembrie. Din totalul celor 588 de elevi – grădiniță, ciclu primar, ciclu gimnazial și programul „A doua șansă”, 80% sunt etnici romi.
De asemenea, Florin Miron este preot misionar, iar pentru faptul că a fost unul dintre cei doi directori constănțeni premiați la Gala Asociației pentru Valori în Educație pentru lupta împotriva abandonului școlar, săptămâna aceasta IPS Teodosie i-a acordat o distincție onorifică, cea de Preot Iconom Stavrofor.
– Cum s-a ajuns la numirea dvs. ca director?
– Probabil că s-au gândit că ar fi oportună aducerea din afară a unui cadru didactic. Și am fost detașat în interesul învățământului, începând cu data de 1 noiembrie 2022. La ora actuală, urmez un al doilea master, la București, pe management educațional, pentru că-mi doresc să mă perfecționez.
Cred că, dacă fiecare om ar încerca să schimbe câte puțin, lumea, societatea de astăzi ar arăta complet diferit. În momentul în care am acceptat postul de director la Școala Gimnazială nr. 1 Mangalia, fiind detașat în această şcoală, am știut că răspund unei provocări foarte mari. Veneam după o furtună interioară în această instituție ce cauza lipsa unui director stabil. Așadar, am acceptat hotărât să schimb viziunea despre această școală și să rezolv problemele ce determinau orice cadru didactic să renunțe la funcția de conducere. M-am confruntat cu o violență crescută în rândul elevilor, cu absenteism ridicat și cu lipsa de implicare a părinților.
Totuși, am o satisfacție sufletească, pentru că am găsit la Kaufland o familie de șapte-opt copii la cerșit, iar astăzi ei sunt elevii noștri, înscriși la „A doua șansă”.
– Ați avut vreodată, în acest an de când ați fost detașat, intenția să plecați de la conducerea școlii?
– Aș minți să spun că nu. Pe moment, pentru că am rămas și fără director adjunct, colega mea retrăgându-se din motive medicale grave, cauzate de stresul căruia nu-i mai putea face față. Din păcate, în spatele acestor copii se ascund niște povești foarte triste, de neimaginat. Mă bucur, totuși, că a crescut populația școlii, pentru că, personal, am mers din casă în casă. Am găsit copii fără CNP-uri, copii care nu existau nicăieri.
Toată lumea mă întreabă dacă mai rezist. Văd că s-au mobilizat foarte mult colegii de cancelarie, au început să înțeleagă că nu poți de unul singur să ții piept cu 600 de copii, cu părinți, cu audit, cu Poliție, cu droguri.
Anul trecut când am venit, în prima săptămână, am zis că albesc instant. M-au sunat cei de la Spitalul Județean Constanța că avem un copil în comă din cauza drogurilor și nu se știe dacă scapă. De fapt, nu găseau cu ce s-a drogat. După ce am făcut anchetă cu Poliția, am depistat că în școală era un dealer care vindea țigări și în tutun amesteca biluțe de otravă de șoareci. În momentul în care a tras două-trei fumuri, respectivul copil a intrat în sevraj, l-a „prăjit” pe creier, ca să folosesc un termen mai urât, și nu-și mai putea reveni.
– Ați fost premiat pentru lupta dvs. cu abandonul școlar. Mai concret, ce ați făcut?
– Începând cu data de 1 noiembrie 2022, am desfășurat numeroase proiecte pe baza accesării fondurilor europene sau ca urmare a unor parteneriate și protocoale de colaborare cu diverse instituții.
De exemplu, proiectul „Școala noastră pentru un viitor mai bun”, obținut prin PNRAS, runda I, în valoare de 175.000 de euro. Acesta asigură unui număr de 162 de elevi din categorii defavorizate ore remediale și activități recreative, recompense ce constau în tichete valorice pentru cei care dovedesc îmbunătățirea rezultatelor și reducerea numărului de absențe, rechizite și baza materială necesară accesului la educație. Un mare plus al proiectului îl reprezintă obținerea unui contract de angajare a unui psiholog-terapeut care lucrează cu acești copii individual și colectiv.
O inițiativă importantă este participarea la selecția pentru consorțiul IŞJ Constanța, în vederea desfășurării proiectului Erasmus+, urmată de aderarea școlii în grupul celor trei din județul Constanța. Pe durata desfășurării, în anul școlar 2023-2024, cinci elevi alături de trei cadre didactice vor pleca într-un schimb de experiență pentru dezvoltarea competențelor și identificarea soluțiilor de reducere a abandonului școlar. Cei cinci elevi fac parte din grupurile defavorizate, având șansa de a călători și a achiziționa noi cunoștințe cognitive și emoționale. (…)
Continuarea, în cugetliber.ro


piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply