Oferta turistică în România – Articol semnat de prof. univ. dr. Ileana Constantinescu

0
1340
România este o țară cu un potențial turistic enorm. Ofertele turistice prin agențiile de turism trebuie să fie cât mai variate și să țină seama de vârsta turiștilor, de bugetul lor, de tipurile de turism care se pot practica în România și de anotimpul pentru care sunt valabile.

Ofertele nu trebuie să fie identice la toate agențiile de turism românești, cum se observă în prezent, ci diversificate, pentru a exista o concurență reală, dar și pentru a antrena în aceste oferte turistice cât mai multe hoteluri, restaurante, pensiuni și cabane. Economia de piață nu înseamnă concurență doar în domeniul produselor, ci și în domeniul serviciilor.

De asemenea, în România s-ar putea practica cu succes turism speologic în diverse zone, cum ar fi de exemplu Maramureșul, în perioada de primăvară, vară și toamnă, cu condiția ca între agențiile de turism și primării să existe contracte de colaborare pentru ca acestea din urmă să organizeze în peșteri primăvara, vara și toamna târguri cu produse tradiționale, concerte de muzică populară și ușoară românească, chiar spectacole de teatru când grupurile de turiști sunt formate din români.

Un alt tip nou de turism care s-ar putea practica cu succes în România este turismul intercultural în Dobrogea sau în Transilvania, de exemplu, pentru ca turiștii să vadă târguri cu produse atât românești, cât și ale minorităților care locuiesc în aceste zone, să asculte concerte cu muzică românească, dar și a minorităților naționale și să viziteze biserici ortodoxe, catolice, protestante, temple, moschei, dar și cimitire vechi. De asemenea, în aceste zone, s-ar putea organiza o cină festivă pe un vapor pe mare sau pe un fluviu, pentru doritori, ca excursie opțională.

În sfârșit, nu trebuie uitat turismul gastronomic în România, care poate să fie combinat cu cel viticol, prin vizitarea unor zone viticole și degustarea unor vinuri la crame. Nu trebuie însă uitată nici publicitatea pentru turismul românesc, care trebuie făcută în română, franceză și engleză, pe site-ul fiecărei agenții de turism. Practicând și aceste noi tipuri de turism ca și turismul cultural, arătând străinilor locurile unde s-au născut Brîncuși, Eminescu și Creangă, ca și împrejurimile acestor locuri, aceștia fiind foarte cunoscuți și în străinătate, România s-ar putea dezvolta rapid, și-ar plăti mai repede datoriile și s-ar face mai cunoscută și mai mult apreciată în lume.

ILEANA CONSTANTINESCU,
profesor universitar dr. emerit,
membru asociat al UZPR și AOȘR.

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Mangalia News, 04.10.2022.



piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply