47 de modalitati prin care iti poti evalua corect site-ul

0
2056

Cum iti poti evalua corect site-ul?

Orice site are mici imperfectiuni, fie privind aplicarea strategiei SEO, fie optimizarile on-page, defecte tehnice sau de alta natura. Afla din acest articol de la specialistii din agentiile de marketing online care sunt cele mai des intalnite probleme pe care le au site-urile si cum le poti rezolva, pentru a asigura succesul afacerii tale.

1. Pagina ta contine prea multe elemente H1?

Elementele H1 sunt folosite pentru titluri sau categoriile principale de pe pagina site-ului si nu trebuie sa apara mai mult de o singura data. Daca incluzi mai multe elemente H1 pe o singura pagina, acestea pot intra in conflict din punct de vedere al algoritmului Google.

2. Site-ul trebuie sa fie usor de scanat

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Erorile de tipul 4xx si 5xx pot avea un impact negativ asupra site-urilor.

Atunci cand motoarele de cautare nu pot scana corespunzator si complet site-ul  din cauza acestor erori, exista sanse majore ca nivelul performantei sale sa scada.

3. Erorile pe pagini sunt configurate corespunzator?

Multe probleme de functionare a site-urilor pot aparea atunci cand erorile pe pagina nu sunt configurate corespunzator, ceea ce previne motoarele de cautare de la a cataloga paginile in functie de continutul lor. Acest lucru poate crea dificultati scanarii si indexarii paginilor.

Solutia acestei probleme tehnice este sa te asiguri ca fiecare pagina a site-ului tau afisaza statusul corect. De exemplu, paginile 5xx trebuie sa afiseze statusuri 5xx. O configuratie diferita a paginilor va crea confuzie in motoarele de cautare.

Identifica problemele si corecteaza-le rapid pentru a creste calitatea website-ului.

4. Folosirea Java Script pentru navigarea pe site

Implementarea si folosirea JavaScript pentru navigarea pe site interfereaza cu compatibilitatea intre platforme si browsere diferite. Mai mult, cu foarte putine exceptii, JavaScript nu este necesara pentru accesarea si utilizarea unui site, intrucat multe dintre aceleasi efecte si actiuni pot fi obtinute cu ajutorul codarii CSS 3, mult mai potrivita pentru a facilita utilizarea site-ului.

5. Rezolvarea URL-urilor catre o singura directiva

Ca si in situatia canonizarii, URL-urile similare (www.exemplu.ro/Acasa si www.exmeplu.ro/acasa)  pot duce la duplicarea continutului, deoarece motoarele de cautare vad aceste instante in acelasi timp, ca pe un intreg.

Poti rezolva aceasta problema  prin adaugarea unei comenzi la fisierul de configurare .htaccess a websitelui.  Acest lucru va face ca toate adresele URL asemenatoare să fie afisate ca o singura adresa  canonică pe care tu o alegi.

6. Structura plana a site-ului

Daca optezi pentru o structura plana a site-ului, vei omite organizarea si gruparea paginilor pe subiecte si teme specifice. In acest caz, toate paginile sunt afisate intr-un singur director de baza, fara a exista o grupare adecvata.

In schimb, utilizarea unei structuri complexe contribuie la dezvoltarea website-ului in functie de teme si subiecte, organizandu-le si cu ajutorul unei structuri a link-ului care consolideaza aceasta separare pe teme de interes. Aceasta ajuta motoarele de cautare sa inteleaga si sa scaneze paginile pe care incerci sa le ierarhizezi sau sa le cresti.

Cu toate acestea, daca site-ul tau are putine pagini si subiecte, o structura plana poate fi mai potrivita, in special daca aceasta se poate personaliza cu ajutorul ramificatiilor accesibile.

7. Site-urile cu continut redus de informatie

Cat timp informatia este de calitate si raspunde nevoilor utilizatorului, cantitatea prezenta pe site nu reprezinta o problema. Nu conteaza numarul cuvintelor, cat calitatea, unicitatea, relevanta, increderea si autoritatea pe care le transmite cititorului.

Problema intervine atunci cand textele si informatia nu sunt calitative.

Asigura-te ca site-ul tau are un continut de calitate, ce poate castiga increderea vizitatorului si este avantajat de autenticitatea textelor.

8. Oscilezi intre a reutiliza un cod deja existent si crearea unui nou site?

Copierea unui cod nu este atat de simpla pe cat te astepti. Exista o multitudine de site-uri cu erori in fiecare linie de cod, observate in W3C. Cauza este copierea unui cod scris pentru un tip de DOCTYPE si folosirea lui pentru un alt tip. Astfel, un cod pentru XHTML 1.0 pus in locul unui HTML 5 DOCTYPE poate genera zeci, chiar sute de erori.

De aceea, atunci cand transferi un site in WordPress, este important sa verifici ce DOCTYPE este utilizat, pentru a preveni dificultatile de compatibilitate intre browsere si platforme.

9. Site-ul tau are datele necesare structurate conform schema.org?

Schema te ajuta sa obtii cat mai multe rezultate in cautarile SERP pe Google.

Chiar si atunci cand site-ul tau nu se incadreaza intr-o anumita tipologie care ofera rezultate filtrate in functie de elemente si informatiile pe care le detin, exista, totusi, posibilitatea ca acesta sa se incadreze intr-o ierarhie a elementelor de date structurate.

Pentru inceput, executarea unui audit de entitate este util pentru a determina ce anume poate face site-ul tau. Daca nu obtii rezultate, poti corecta aceste inegalitati introducand Schema pentru cateva elemente precum: navigare, logo-ul, numarul de telefon sau anumite aspecte comune site-urilor, in general.  Pentru schema.org sau JSON-LD ai nevoie de un specialist/agentie SEO si un specialist/agentie in Web Design care sa implementeze tehnic documentatia tehnica.

10.  Hartile pentru site-uri de tipul XML

Rareori exista un singur element ce poate imbunatati calitatea site-ului, iar harta XML este unul dintre ele. Aceasta harta contribuie la facilitarea scanarii site-ului de catre motoarele de cautare.

De exemplu, erorile de tipul 4xx sau 5xx, ca si URL-urile necorespunzatoare, paginile blocate sau o harta care este, pur si simplu, prea mare, trebuie verificate pentru a recalibra modul in care calitatea site-ului este afectata.

11. Optimizarea necorespunzatoare a paginilor web

Optimizarea mai multor pagini folosind aceleasi cuvinte-cheie nu contribuie in mod obligatoriu la imbunatatirea relevantei site-ului tau. Din contra, aceasta actiune genereaza confuzie in motoarele de cautare si declanseaza ceea ce este cunoscut drept “canibalizarea cuvintelor-cheie”.

Urmarind cresterea in ierarhia cautarilor, paginile trebuie sa castige in prioritate in functie de cuvintele-cheie. In plus, risti ca motoarele de cautare sa nu identifice care dintre pagini este benefica actiunilor si scopurilor tale.

Folosirea mai multor “landing pages” pentru acelasi cuvant-cheie poate afecta statutul link-ului tau.

De asemenea, daca alte site-uri doresc sa faca trimiteri catre pagina ta pe anumite subiecte, se poate intampla ca toate paginile care includ informatii pe acelasi subiect sa fie afectate din punct de vedere al credibilitatii.

12. Elimina erorile din fisierul Robots.txt

Daca nu este configurat adecvat, fisierul Robots.txt poate crea probleme grave site-ului tau. Cel mai des se intampla ca scrierea codului

Disallow:/

sa afecteze procesul de scanare si indexare.

Verifica si elimina codurile daunatoare din acest fisier.

13. Site-ul tau beneficiaza de un design responsive?

Perioada in care trebuia sa ai o versiune pentru mobil a website-ului a fost inlocuita de dezvoltarile tehnologice care iti permit sa construiesti un site adaptabil. Pentru a crea design-ul responsive, foloseste HTML 5 si CSS 3 Media Queries, ca sa ai toate versiunile site-ului intr-unul singur, accesibil de pe orice device.

14. Sunt CSS si JavaScript blocate in Robots.txt?

Este esential sa ai aceste aspecte in vedere, intrucat Robots.txt nu ar trebui sa blocheze CSS-ul sau JavaScript. Google insusi a emis o atentionare in 2015 privind blocarea acestor surse. Tine cont de problemele pe care le genereaza aceste blocari daca iti doresti o buna functionare a site-ului.

15. Folosesti URL-uri dinamice in cuprinsul site-ului?

Poate fi o adevarata provocare pentru orice detinator de site sa identifice URL-urile dinamice si gradul in care acestea ar putea deveni un pericol pentru pagina. Un prim pas il reprezinta compararea numarului de URL-uri dinamice cu cel al celor statice. Daca numarul primelor este mai mare, atunci ai putea avea probleme cu scanarea intregului website, intrucat devine dificil pentru motoarele de cautare sa inteleaga tipul de continut de pe site. Vezi aici mai multe elemente de stiut despre calitatea site-ului.

16. Prea multe link-uri pe site?

Inserararea unui numar de pana la 100 de link-uri pe o pagina nu mai reprezinta un pericol pentru site-ul tau, insa un numar semnificativ mai mare iti poate aduce penalizari din partea Google.

17. Link-urile de pe site functioneaza cu JavaScript?

Accesarea oricarui element de navigatie cu Java Script nu este tocmai cea mai buna idee, intrucat limiteaza semnificativ compatibilitatea dintre platforme si browsere, ceea ce ingreuneaza semnificativ utilizarea site-ului de catre vizitator.

Incearca, pe cat posibil, sa folosesti doar link-uri HTML.

18. Supra-optimizarea ancorelor pentru site

Daca pe site-ul tau se regasesc link-uri cu ancore repetitive si optimizate in exces, aceasta actiune poate avea efecte la nivelul algoritmului sau al celui manual, in cazul in care se impun repercursiuni severe.

Combinatiile echilibrate de ancore care fac trimiteri  la site-ul tau trebuie sa tina cont de regula celor 20 de procente: 20% dintre ancore sa faca referire la brand, 20% sa reprezinte cuvinte-cheie, 20% este necesar sa fie ancore topicale, iar restul doar link-uri.

Provocarea este sa folosesti aceasta regula astfel incat totul sa para organic, iar inserarile sa fie cat mai naturale.

19. Sunt imaginile de pe site prea mari?

Atunci cand imaginile de pe site-ul tau sunt prea mari, risti ca timpul de incarcare al paginii sa fie mai lung. Iar din aceasta vara, Google a anuntat ca acest factor va influenta algoritmul de ierarhizare al paginilor si pe mobil, nu doar pe desktop, asa cum o facea pana acum.

Asadar, renunta la imaginile de dimensiuni mari pentru a nu irosi oportunitati importante.

20. Le lipsesc video-urilor elementele de Schema?

Poti adauga inclusiv videourilor elemente de structura Schema. Pentru aceasta, foloseste informatiile si elemente componente al videoului in structura de cod a Schema.

21. Titlurile paginilor de pe site

Din punct de vedere SEO, titlurile paginilor de pe website-ul tau sunt extrem de importante. Daca acestea lipsesc, Google insusi poate genera unele avand in vedere continutul paginii. Acest lucru este de evitat, tinand cont de faptul ca optimizarea corecta trebuie realizata conform unor reguli si standarde specifice.

22. Site-ul tau are toate meta-descrierile necesare?

In egala masura, daca site-ul tau nu dispune de meta descrieri, Google poate genera automat unele, luand in considerare continutul paginilor. Pentru a evita erorile in dezavantajul site-ului tau, asigura-te ca folosesti meta descrieri personalizate.

Daca vrei sa optimizezi si pentru alte motoare de cautare, foloseste si cuvinte-cheie in meta descrieri. Cu toate ca Google si Bing au admis ca acestea nu contribuie la ierarhizarea paginilor, alte motoare de cautare folosesc si aceasta metoda, ceea ce te-ar putea ajuta. Distributia lineara a cuvintelor cheie poate fi o modalitate prin care sa capeti relevanta si vizibilitate. Pozitioneaza strategic aceste cuvinte, fara a genera spam, daca nu vrei ca site-ul tau sa fie sanctionat.

23. Site-ul tau faciliteaza stocarea pe serverul temporar?

Este important sa facilitezi aceasta stocare intrucat face parte dintr-un proces mai rapid al functionarii site-ului. Pentru a obtine rezultatele dorite, trebuie sa adaugi o linie de cod fisierului htaccess.

Aici alte informatii despre calitatea site-ului pe Quora.com

24. Site-ul tau faciliteaza utilizarea retelei de transfer de continut?

Folosind o retea de transfer de continut poti face ca viteza site-ului tau ca creasca, intrucat se reduce distanta dintre server si vizitatori, reducand timpul de asteptare pentru ca site-ul sa se incarce, indiferent de locul din care este accesat. Implementarea unui astfel de element poate creste performanta site-ului tau, insa depinde, totodata, si de dimensiunile acestuia.

25. Optimizarea continutului de pe site pentru expresii targetate cu ajutorul cuvintelor-cheie?

Site-urile care folosesc cuvinte-cheie incorporate corespunzator in expresii sunt usor de identificat, intrucat se citesc usor si au o cursivitate naturala. Daca lucrezi in domeniu iti va fi, probabil, mult mai usor sa le observi intr-un text, insa acest lucru nu inseamna intotdeauna ca textul este un spam.

Daca nu ai o integrare naturala a cuvintelor-cheie in text, ori daca acestea se repeta in exces, indicat este sa rescrii frazele cu totul.

26. Cat de bine este continutul site-ului optimizat?

Exista mai multe tipuri de optimizare:

·        Nivelul de suprafata, ce depinde de scopul si platforma initiala a continutului;

·        Alte nivele in amanunt, incluzand imagini, link-uri si folosirea cuvintelor-cheie.

Pentru a te asigura ca site-ul tau este optimizat corect, ai in vedere includerea cuvintelor-cheie in textul paginilor, prezenta titlurilor ce cuprind cuvinte-cheie variate, adaugarea de liste, imagini, citate intr-un mod relevant, personalizarea textului folosind mai multe font-uri, usurinta cu care se poate citi textul de pe pagina.

27. Realizarea unei cautari de cuvinte-cheie pentru site

Simpla inserare a cuvintelor-cheie nu este suficienta pentru optimizarea site-ului. Este important sa tii cont de numarul cautarilor, cum sa le folosesti in functie de tipul de audienta si care sunt pasii ce trebuie urmati pentru a avea succes.

Asa cum nu poti lansa o companie sau un site fara sa iti stabilesti un grup tinta, nici folosirea cuvintelor-cheie nu se poate face la intamplare, fara efectuarea unei cautari amanuntite in prealabil.

28. Corectarea textului de pe site

Pentru imaginea si succesul optimizarii site-ului tau, citeste de mai multe ori textul ce urmeaza a fi postat. Elimini, astfel, riscul micilor greseli gramaticale sau de ortografie si irosirea unor oportunitati din punct de vedere SEO.

29. Optimizarea imaginilor folosite

Pentru a optimiza corect imaginile, include cuvinte-cheie in denumirea fisierelor, dimensiunile pozei si timpul de incarcare, asigurandu-te, totodata, ca le optimizezi pentru mecanismul Google de cautare a imaginilor.

In egala masura, ai grija ca mereu sa incluzi imagini relevante si care nu sunt considerate un spam pentru audienta.

30. Site-ul tau utilizeaza practicile recomandate in Web Development?

Site-urile esueaza adesea in validarea mai multor reguli de web development – de la documente scrise in mai multe limbi, pana la perioade exagerat de lungi de incarcare a site-ului sau linii de cod invalidate de W3C.

Incearca sa creezi un site usor de navigat, ce nu este incarcat decat cu informatii relevante, daca urmaresti o ascensiune rapida.

Pentru inceput, foloseste CSS Sprites Adobe Photoshop, pentru a reduce timpul de incarcare al paginilor la 1-2 secunde.

In al doilea rand, structureaza site-ul astfel incat sa elimini script-urile WordPress, care ocupa mult spatiu valoros din coduri.

Daca vrei sa reduci si mai mult timpul de incarcare al site-ului, renunta complet la WordPress si construieste personal site-ul. Acest lucru poate reduce cu pana la 1.5 secunde din timpul de asteptare.

31. Mutarea corecta a site-ului pe HTTPS

Daca te-ai hotarat sa iti muti site-ul catre un mediu securizat, ai nevoie si de un certificat de securitate online. HTTPS asigura o experienta de utilizare si navigare sigura a site-ului. Achizitionarea unui certificat SSL poate avea si efecte negative asupra site-ului tau, generand mai multe erori pe care le poti corecta cu greu.

Pentru a evita riscurile de acest tip, selecteaza cu atentie optiunile pentru SSL in momentul achizitionarii.

32. Inregistrarea Fisierelor Disavow pe profilurile HTTPS GSC

Se intampla adesea ca fisierele Disavow sa nu fie inregistrate in HTTPS GSC. In cazurile in care un astfel de profil nu este creat, vechiul GSC poate raporta insuficiente sau prea multe date, depinzand de tipul de profil.

Pentru a elimina riscul aparitiei unor aspecte neplacute, asigura-te ca transferi HTTP Disavow pe HTTPS si il actualizezi constant.

33. Setarile pe noul profil GSC

Setarile neactualizate din GCS sunt urmari ale migratiei catre HTTPS  si pot afecta domeniul sau caracteristicile initiale ale site-ului tau.

34. Ai actualizat mutarea in Google Analytics?

Schimbarile esentiale pe care le aduci site-ului trebuie notate in Google Analytics. Lipsa actualizarii acestor date iti poate crea dificultati pe viitor, atunci cand incerci sa aduci modificari site-ului care se raporteaza la aceste detalii.

Cei care gestioneaza strategia de SEO a site-ului tau vor intelege mult mai usor procesul de evolutie sau involutie a paginilor daca detin aceste detalii actualizate in Google Analytics.

35. Implementarea corecta a strategiei de Social Media

Sunt cazuri in care link-urile neactualizate ale paginilor de Social Media raman pe site, ceea ce denota dezinteresul fata de interactiunea cu clientii folosind platformele sociale. Ai in vedere, deci, sa actualizezi constant paginile si sa pastrezi contactul cu clientii in mediul online.

36. Functionarea formularelor de pe site

Cunoscute drept Lead Submission Forms, aceste formulare sunt cele care iti asigura o forma de comunicare cu vizitatorii site-ului, de aceea functionarea lor este importanta pentru a primi cererile clientilor. Verifica si elimina posibilele typos in liniile de cod sau in adresa de email de contact, pentru a primi formularele corecte.

37. Utilizarea Lead Tracking Scripts

Verificarea periodica a Lead Tracking Scripts este esentiala pentru a asigura o buna functionare a site-ului. Daca acestea se blocheaza sau nu mai functioneaza, experienta clientului pe site se va transforma intr-un proces neplacut, din care amandoi veti pierde.

38.  Urmarirea apelurilor telefonice este implementata corect?

Daca vrei sa detii date constant despre rata de conversie a apelurilor de pe site in comenzi sau  oferte de servicii pentru clienti, atunci trebuie sa verifici numarul pe care il pui la dispozitie. Risti ca o singura cifra lipsa din numarul de telefon sa indeparteze potentialii clienti, iar datele stranse de Google Analytics sa fie gresite.

39. Folosirea excesiva a CSS si JavaScript

Implemnetarea CSS si a JavaScript nu trebuie sa fie excesiva, intrucat poate incetini procesul de functionare al schimbului de date intre browsere si platforme.

In avantajul tau este sa eviti folosirea acestora in exces, dar si sa actualizezi formatul lor de cate ori ai posibilitatea.

40. Conectarea conturilor de CSS si Google Analytics

Intrucat conectarea acestor doua conturi este adesea gresit realizata de catre detinatorii de site-uri, raportarea se face, de asemenea, ineficient. Conturile de GA si CSS si conexiunile dintre ele trebuie, deci, verificate adesea.

41.  Ce faci cu URL-urile prea lungi de pe site?

URL-urile cu peste 100 de caractere influenteaza experienta utilizatorului pe site, un fapt dovedit de practicile SEO. Astfel, alege intotdeauna varianta mai scurta de link, intrucat este mai usor de evaluat, copiat si distribuit pe conturile de socializare si nu numai.

Chiar si in cazul URL-urilor dinamice, care isi schimba forma de mai multe ori in decursul unei luni, este de preferat sa folosesti variante pentru fiecare continut unic de pe pagina. Vei putea, in acest fel, sa sustii si sa facilitezi  procesul de raportare de pe site.

42. Care este target-ul cuvintelor-cheie de pe site?

Poti avea cel mai bun randament SEO, un context excelent pe site si cele mai bune functii implementate, insa cuvintele-cheie sunt ceea ce conteaza, de fapt. Cu ajutorul acestora, nu doar Google afla despre cautarile oamenilor, dar si acestia primesc rezultatele dorite.

Ca sa targetezi corect cuvintele pe site trebuie sa intelegi ca aceasta este metoda prin care site-ul tau poate aparea printre rezultatele oferite de Google in cautarile oamenilor. Distributia acestor cuvinte trebuie sa fie lineara, contand mai putin numarul de cuvinte pe care il incluzi pe o singura pagina.

Indicat este sa folosesti cuvinte-cheie in intreg textul, de la titlu pana la descrieri si continut, dar sa le inserezi potrivit, natural, pentru a evita spam-ul. Este o linie fina intre folosirea targetata a cuvintelor-cheie si spamarea motoarelor de cautare, influentata de cum incluzi acesti termeni in continutul site-ului tau.

43. Google Analytics poate semnaliza schimbarile majore de pe site?

S-a discutat deja despre importanta actualizarii GA cu toate schimbarile de pe site, intrucat acest aspect contribuie la sesizarea eventualelor dificultati tehnice sau a penalizarilor.

44. Setarile corecte pe care sa le faci in Google Analytics

Dupa migrarea sau mutarea site-ului pe un alt domeniu ori schimbarea design-ului, este posibil sa omiti instalarea completa  si actualizata a Google Analytics, considerand ca versiunea originala functioneaza la fel de bine.

Din contra, schimbarile de ordin tehnic si imbunatatirile aduse site-ului trebuie notate in Google Analytics si GSC, ca sa asiguri buna functionare a site-ului inca de la inceput si nu abia dupa ce ai intampinat probleme.

45. Instalarea si utilizarea Google Tag Manager

Daca instrumentul Google Tag Manager, nu este instalat corect, atunci te poti confrunta cu o raportare superficiala sau, din contra, cu supra raportare, ceea ce iti va influnta posibilele decizii gresite privind dezvoltarea site-ului tau.

Un prim pas spre utilizarea si activarea corecta a acestui instrument este setarea modurilor de scanare, Google Tag Assistant. Cu ajutorul acestuia, poti efectua un troubleshoot pentru GMT, GA si AdWords, deopotriva.

In plus, cautarile si extragerile personalizate te vor ajuta sa gasesti pagini care nu sunt acoperite de functiile Google Tag Manager.

46. Ce alte probleme calitative are site-ul tau?

Design-ul trebuie sa se numere printre primele aspecte pe care sa le iei in considerare atunci cand contruiesti un site care doresti sa fie functional si optimizat corect. Acesta te va ajuta sa te remarci in randul competitorilor si sa castigi teren pe piata. Daca nu esti multumit de rezultatul final, cel mai bine este sa faci modificarile necesare, inainte ca acest aspect sa iti afecteze afacerea.

In plus, acorda atentia cuvenita continutului pe care il prezinti pe paginile online, de la imaginile de proasta calitate, pana la plug-in-urile care pot fi nesatisfacatoare la nivelul experientei utilizatorului pe site, care iti pot aduce si penalizari.

Este ideal, deci, sa iti verifici site-ul in amanunt cu fiecare schimbare si completare aduse.

47. Despre raportarea precisa

GSC si GA sunt instrumentele folosite la raportare si influenteaza considerabil deciziile pe care le iei, de aceea trebuie sa emita date precise.

Hidden si Dark traffic sunt doua notiuni binecunoscute de catre specialistii SEO si pot influenta intreaga activitate a site-ului tau. In ciuda faptului ca nu poti elimina complet riscurile impuse de acestea, folosind corect instrumentele de analiza si raportare, ai toate sansele sa iei deciziile potrivite pentru site-ul tau.


Mangalia News, 30.06.2018. (P).



piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply