Ipoteză surprinzătoare în accidentul de la Siutghiol: Au pus benzină în loc de kerosen?

0
639

LIBERTATEA: O nouă dramă, alte familii lovite de blestemul zborului. Cine se face vinovat? E o nouă crimă a sistemului sau o dramă autentică? Sursele noastre emit, în exclusivitate, o ipoteză groaznică: la ultima alimentare cu combustibil, în rezervorul elicopterului SMURD cineva a pus din neatenţie benzină în loc de kerosen. Şi motoarele s-au oprit în zbor…

accidentul de la Siutghiol

Epava elicopterului a fost recuperată ieri din apele lacului Siutghiol.

Tragedia de pe malul lacului Siutghiol, de luni după-amiază, readuce în discuţie capacitatea autorităţilor de a interveni într-o situaţie de urgenţă, cum a fost aceasta a prăbuşirii elicopterului de tip EC 135, care opera pentru SMURD.

Martorii aflaţi la acel moment pe mal, care au anunţat imediat la 112 evenimentul tragic, susţin că pompierii au ajuns destul de târziu la faţa locului, însă de cealaltă parte autorităţile afirmă că unităţile din subordine care intervin la astfel de situaţii s-au deplasat cât s-a putut de repede, în condiţiile de trafic de la acea oră, la lacul Siutghiol. Minutele treceau agonizant pentru toată lumea, iar înregistrarea video cu pilotul care striga cu ultimele puteri după ajutor a îngrozit o ţară întreagă. Cum e posibil ca pompierii de la malul mării să nu aibă ambarcaţiuni performante?

Scenele filmate cu barca pompierilor, al cărei motor se încăpăţâna să nu pornească, confirmă încă o dată, dacă mai era nevoie, că echipamentele pe care angajaţii ISU le folosesc sunt de prea multe ori învechite şi nu fac faţă situaţiilor reale. Dar e simplu! Banii puţini alocaţi de autorităţi pentru dotări duc la astfel de tragedii. Pe de altă parte, condiţiile meteo din ziua zborului fatal nu puteau pune probleme elicopterului SMURD.

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Astfel, se ridică întrebarea dacă una dintre cauze ar putea fi o eroare de pilotaj sau dacă pilotul s-a apropiat prea mult de luciul apei, în condiţiile în care se cunoaşte faptul că misiunile maritime pot fi extrem de periculoase. Mai mult, apare întrebarea de ce nu a fost folosită imediat barca Agenţiei Române de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM), care se afla ancorată pe lacul Siutghiol şi care putea ajunge la locul tragediei în maximum zece minute. Un şir întreg de neconcordanţe, la fel ca în tragedia din Apuseni, acolo unde şi-au pierdut viaţa pilotul Adrian Iovan şi studenta Aura Ion. Nici în acel caz nu s-au stabilit vinovaţii, însă unele surse vorbesc despre faptul că pilotul va fi scos ţap ispăşitor.

Ipoteza care aruncă totul în aer

Sursele ziarului Libertatea înaintează însă şi o ipoteză absolut surprinzătoare, spunând că ar putea fi vorba şi despre o greşeală de alimentare a elicopterului care ar fi fost încărcat, la Baza Kogălniceanu, de un funcţionar, cu benzină în loc de kerosen. Acest fapt ar fi dus la căderea, la doar nouă minute de la decolare, a primului motor, urmată în foarte scurt timp de oprirea celui de-al doilea motor.

Mai mult: http://www.libertatea.ro/detalii/articol/pus-benzina-loc-kerosen-518495.html#ixzz3MEaymmrx

Joi, 18 dec.2014.


piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply