Dascălii constănţeni, la “limita suportabilităţii”. Cine omoară învăţământul românesc

2
1028

invatamantul

Ieri, în sala mică a Casei de Cultură din Constanţa s-au adunat câteva zeci de lideri ai sindicatului din învăţământul constănţean pregătiţi să ridice numeroase probleme celor trei invitaţi importanţi din prezidiu: prof. Irinela Nicolae, inspector şcolar general adjunct, Simion Hancescu, preşedintele Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământul preuniversitar, prof. Liviu Marian Pop, senator şi ministru delegat pentru Dialog Social.

În debutul întâlnirii, un moment aplaudat de cei din sală a fost atunci când Hancescu a afirmat următoarele: „Un profesor plătit decent nu are nevoie nici de ARACIP nici de alte inspecţii ca să-şi facă datoria. FSLI va declanşa un război mediatic în perioada imediat următoare în ceea ce priveşte birocraţia din sistem. S-a ajuns la paroxism cu cele 24 de comisii pe care Ministerul Educaţiei le-a introdus în actualul Regulament de funcţionare al unităţilor de învăţământ. Mai mult de şapte-opt comisii nu au ce căuta într-o şcoală. Profesorii nu mai apucă să facă ceea ce trebuie pentru că sunt asediaţi de hârtii, cu tot felul de tâmpenii. S-a atins limita maximă a suportabilităţii! Sunt şcoli mici la ţară cu 20 de cadre, unde ar trebui să se facă numai referate şi educaţie deloc”, adăugând că învăţământul se bazează pe trei piloni importanţi: reforma curriculară, managementul unităţilor şi resursa umană. 

Cât despre discursul politic al senatorului Pop, cel care în urmă cu doi ani reprezenta interesele sindicatului învăţământ, nu prea sunt multe de spus, decât eventual promisiuni frumos ambalate în fraze empatice, dar cine le mai crede?

Printre numeroasele probleme ridicate de cadrele didactice constănţene s-au numărat cheltuielile pe care le suportă din propriile buzunare pentru a pregăti orele de clasă, dar şi concurenţa pe care le-o fac tehnologiile de vârf, respectiv telefoanele smart, anomaliile legate de concediile cadrelor din învăţământul tehnologic, plata sentinţelor câştigate, dar mai ales greutăţile pe care le întâmpină învăţătoarele la clasă cu copiii cu nevoi speciale integraţi în învăţământul de masă. Una dintre sindicaliste a adus în discuţie supraaglomerarea efectivelor la clasele pregătitoare şi clasa I, moment în care liderul Hancescu a exclamat: „Aud problema asta de peste 10 ani, dar vreau să văd o revoltă naţională pentru că sunt prea mulţi copii. Nu s-a întâmplat pentru că trebuie să recunoaşteţi că unii sunt gâdilaţi în orgoliu când se ştiu căutaţi de părinţi”.

Mai multe păreri despre starea învăţământului românesc veţi afla într-un viitor interviu realizat cu preşedintele FSLIP Simion Hancescu.

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Un articol semnat de Simona ANGHEL. Mai mult, în cugetliber.ro, 01.04.2015.


piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


2 COMENTARII

  1. Intr-un liceu tehnologic din Constanta li s-a solicitat cadrelor didactice sa aduca bani de acasa pentru a plati taxa de acreditare a unei specializari impusa de ARACIP! Invatamantul e gratuit, deci si acreditarile ar trebui sa fie, nu sa vina profesorii cu bani de acasa, la salariile care sunt… Mai mult decat atat, noi nu producem bani ca scoli si finantarea de la stat e o bataie de joc. In acelasi liceu, elevii au stat timp de o saptamana fara caldura pt. ca nu mai sunt fonduri pentru utilitati. Si elevii si profesorii au stat cu gecile pe ei la cursuri. In ce tara traim? Unde e respectul pentru educatie de altadata??

Leave a Reply