SC RAJA SA relansează campania de facturare individuală

2
1190
Condiţiile economice dificile au determinat societatea furnizoare a apei potabile în oraşul Năvodari – SC RAJA SA – să ia măsuri ce vin în întâmpinarea abonaţilor care locuiesc la bloc. Astfel, RAJA Constanţa relansează campania de facturare individuală de la nivelul asociaţiilor de locatari / proprietari pentru a evita debranşarea întregii asociaţii în caz de neplată a contravalorii consumului de apă a vreunui utilizator din cadrul unui condominiu.
„Facturarea individuală pe apartamente este o soluţie civilizată, prin care se va respecta regula „Consumatorul plăteşte”, iar la nivelul asociaţiilor de locatari / proprietari nu vor mai exista cazuri în care utilizatorii pun platnici să sufere din cauza datoriilor în urma aplicării măsurii de debranşare pentru recuperarea debitelor. Dar acesta campanie vine şi în sprijinul celor care au datorii. Pentru toţi aceştia, RAJA Constanţa încheie procese verbale de eşalonare pe termen lung, ceea ce înseamnă că ratele pentru achitarea debitelor vor fi foarte mici şi se vor încadra în limita suportabilităţii, din punct de vedere financiar, pentru orice familie”, precizează reprezentanţii RAJA SA.
În urma încheierii convenţiilor cadru de facturare individuală a consumatorilor de apă şi canalizare, pe baza tabelelor cu cu consumurile defalcate primite de la asociaţii, RAJA Constanţa va putea emite factura lunar pentru fiecare apartament, ca şi în cazul plăţilor pentru energie, telefonie sau cablu TV.

Dacă cei interesaţi vor semna aceste contracte, citirea contoarelor de branşament se va face lunar de către un reprezentant al Regiei Judeţene de Apă, acţiune la care va participa şi un delegat al asociaţiei, prin întocmirea unui proces verbal de constatare a consumului. Comitetul executiv al asociaţiei are obligaţia să efectueze calculul şi reparaţia consumurilor de apă, inclusiv să repartizeze cota parte din diferenţele dintre suma citirilor de pe apometrele individuale şi consumul general, după criteriile aprobate de asâdunarea generală a aociaţiei.

De asemenea, reprezentanţii RAJA anunţă şi că în cazul în care asociaţiile cu datorii nu vor trece la încheierea convenţiilor de facturare individuală, prin care RAJA să preia dreptul de urmărire a rău platnicilor, acestea riscă să rămână fără apă, iar debranşarea va fi inevitabilă în cel mai scurt timp.

Sursa: Gazeta de Navodari, marți, 28 februarie 2012


piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


2 COMENTARII

  1. Trecerea la facturarea individuală a fost gândită de RAJA încă din 2006, atunci CJ Constanța a dat o hotărâre cu nr. 40 din 31.10.2006 http://www.cjc.ro/Hotarari/2006/40.pdf.
    După 6 ani s-au decis să o pună în alicare. Și dacă tot o aplică au gândit să mai ciupească ceva din buzunarul cetățeanului. Dacă în hotărârea din 2006 era prevăzut ”Cantitatea de apă uzată deversată în rețeaua de canalizare se stabilește la 90% din volumul întregii cantități de apă facturată” în documentul trimis acum de RAJA este consemnat 100% .

  2. Au ajuns și noile modele de contracte la asociațiile de proprietari. Printre alte prevederi extrem de favorabile operatorului și lipsa altor prevederi în beneficiul utilizatorului una este extreme de interesantă. RAJA poate suspenda, pentru neachitarea facturii și alte cauze, cu o notificare prealabilă de 5 zile lucratoare, furnizarea apei potabile pe o perioadă de până la 3 luni, fără rezilierea contractului. Pe perioada suspendării RAJA va factura în continuare o cotă de 30% din ultima factură de apă și canalizare și pluvială. Adică nu îți dau apă dar te taxez cu 30% din ultima factură. Cred ca primăria, Consiliul Local și Federaţia Asociaţiilor de Proprietari Mangalia a domnului Urse ar trebui să studieze aceste contracte și să facă o dezbatere publică pe această temă.

Leave a Reply