Ministerul Muncii și Protecției Sociale nu mai poate de grija echipajelor de pe navele maritime comerciale și de pescuit oceanic înmatriculate sub pavilionul României. Drept urmare, a pus în dezbatere publică un proiect de act normativ prin care modifică HG nr.1007/2006 privind cerințele minime de securitate și sănătate referitoare la asistența medicală la bordul navelor, aducându-le îmbunătățiri consistente.
Spitale și farmacii la bordul navelor
De acum înainte, navele din flota națională a României vor fi obligate să aibă dotări la nivelul spitalelor: echipament pentru reanimare (3 tipuri de produse), pansamente și echipament de sutură (14 tipuri), instrumente medicale (7 tipuri), echipament de examinare și supraveghere medicală (9 tipuri), echipament pentru injectare, perfuzie, puncție și cateterism (3 tipuri), echipament medical general (5 tipuri), echipament de imobilizare și contenție (2 tipuri), materiale de dezinfecție – dezinsecție – profilaxie (3 tipuri).
În plus, din farmaciile de la bordul navelor nu trebuie să lipsească 41 de tipuri de medicamente: pentru afecțiuni cardiovasculare, pentru sistemul gastro-intestinal, analgezice și antispasmodice, antialergice și antianafilactice, pentru sistemul respirator, pentru rehidratare, aport caloric și compensare vasculară și pentru uz extern.
Ca dovadă a profesionalismului inițiatorilor săi, proiectul de act normativ este extrem de minuțios întocmit, cuprinzând și cadrul general pentru controlul dotării medicale a navelor. Acesta cuprinde aproape 70 de rubrici ce vor trebui bifate în timpul verificărilor din teren.
Un act normativ fără obiect
Stimați cititori, mă îngrozesc de pe acum gândindu-mă la ce îi așteaptă pe bieții inspectori ai Ministerului Muncii, când vor fi trimiși în porturile Constanța, Midia și Mangalia să verifice dacă flota națională a României a aplicat, „întocmai și la timp”, prevederile noului act normativ.
Sărmanii de ei, în zadar vor căuta în danele porturilor, în rada interioară și exterioară a acestora; nu vor găsi nici urmă de chilă de navă înmatriculată sub pavilion românesc, cu excepția ferry-boat-urilor „Eforie” și „Mangalia”, aflate în conservare încă din anul din 2008, a cargoului de mărfuri generale „Albatros”, transformat în navă-laborator și a yacht-ului catamaran „Alezzi”.
Parcă îmi și imaginez cum se vor întoarce din inspecție cu mâna goală și vor fi beșteliți de șefi și sancționați pentru că au ars gazul degeaba și au mâncat pâinea statului de pomană.
De frică să nu fie concediați, nu vor avea curaj să-i spună ministrului că România nu mai are, de aproape două decenii, nici flotă maritimă comercială, nici flotă de pescuit oceanic și că degeaba a fost modificat HG nr.1007/2006 privind cerințele minime de securitate și sănătate referitoare la asistența medicală la bordul navelor.
Pe vremea Guvernului Tăriceanu