Unul dintre cele mai mari mozaicuri din perioada comunistă este la Mangalia, pe fațada Casei de Cultură din oraș, acolo unde peste trei milioane de piese de ceramică au fost aranjate de artiștii Jules Perahim și Mac Constantinescu într-o imagine optimistă despre viață, care nu surprinde în nicio piesă simbolurile regimului, cum ar fi secera, ciocanul sau muncitorii. ”Omisiunea” artiștilor a stârnit furia comuniștilor, iar Perahim a fost nevoit să emigreze în Israel, în timp ce Constantinescu a continuat să lucreze sub stricta supraveghere a regimului dictatorial.
Lucrarea, realizată de către artiștii Jules Perahim și Mac Constantinescu, simbolizează elementele vieții și era cel mai mare mozaic mural din țările comuniste, de la acea vreme, fiind compus din peste 3 milioane de piese colorate, din ceramică și piatră ornamentală. Dacă în prezent, atenția asupra mozaicului este atrasă atât de amploarea sa, cât și de calitățile artistice, lucrurile au stat diferit la momentul dezvăluirii sale inițiale. Mai mult, controversa creată de acesta a schimbat cursul vieții creatorului său, Jules Perahim.
-
Picturile și gravurile lui Jules Perahim sunt între cele mai importante din curentul modernist avangardist continental, lucrările lui fiind expuse în marile muzee ale Europei și Americii de Nord, la prețuri fabuloase, arată Heritage Constanța.