În anul Marinei, întărim România și NATO cu o capabilitate navală puternică și complexă

0
1513

În anul Marinei, întărim România și NATO cu o capabilitate navală puternică și complexă.

După o epocă în care neavând de ales, ne dotam forțele armate cu tehnică militară de proveniență sovietică, de data aceasta optăm pentru o soluție complexă, puternică, cu furnizori dintre cei mai importanți ai planetei. Furnizori și garanți ai unor produse militare care vor asigura României o prezență demnă de luat în seamă la fruntariile maritime.

Damen – corveta SIGMA românească

Opțiunea României poate fi una istorică prin aducerea în programul de dotare cu corvete multirol a unui complex de furnizori din Europa și Statele Unite ale Americii, prin DAMEN, BOEING, RAYTHEON, GENERAL DYNAMICS și THALES, o reunire care să susțină puternic interesele europene și ale NATO la Marea Neagră, un scut tare în flancul estic al Europei și al Alianței Nord-Atlantice.

România construiește scutul tare în flancul estic prin asumarea angajamentului de stat membru al NATO cu alocarea a două procente din buget către Armată, demarând și programul de dotare a Forțelor Navale proprii cu patru corvete multirol noi, program care mai cuprinde și modernizarea a două dintre fregatele aflate în exploatare.

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

Valoarea totală pe care România o alocă programului de achiziție a celor patru corvete multirol noi și pentru modernizarea a două fregate, este de 1,6 miliarde de Euro. O sumă mare, dar o sumă mare destinată securității și integrității teritoriului național, teritoriu național parte din harta Uniunii Europene și din cea a Alianței Nord-Atlantice.

Nevoia de securitate este una crescută în contextul geo-politic actual cu riscurile date de războiul hibrid din apropierea graniței românești, război hibrid ale cărui rezultate a fost ocuparea Peninsulei Crimeea și dezlipirea acesteia de la țara vecină Ucraina și alipirea la teritoriile Rusiei.

România nu poate face față amenințărilor potențiale fără a-și întări marina militară cu nave moderne atât în ceea ce privește navele ca și platformă de sisteme, cât și a sistemelor și a sistemelor de sisteme care constituie capabilitățile de luptă.

Cu atât mai mult, România trebuie să aleagă oferta optimă și în ceea ce privește capabilitățile furnizorilor de a asigura la timp componente, piese de schimb și mai ales muniții. Altfel spus, România trebuie să țină cont de comonalitatea cu un aliat puternic a cărui prezență se simte la pace, dar mai ales la nevoie.

Încă din caietul de sarcini s-a evidențiat condiția de interoperabilitate, specificându-se că ofertanții trebuie să fie din țări membre NATO și UE.

Astfel, la solicitările Ministerului Apărării Naționale au răspuns italienii de la Fincantieri, francezii de la Naval Group, germanii de la TKMS și olandezii de la Damen.

Ofertanții au prezentat inclusiv oferte de colaborare industrială, evidențiind facilitățile pe care le dețin în România – sau încheind parteneriate cu șantiere navale românești.

Din lista de ofertanți, singurii care dețin deja facilități de fabricație în România sunt Fincantieri, prin șantierele navale Vard Brăila și Vard Tulcea, respectiv Damen cu Centrul Operațional de Excelență al Diviziei Defense and Security al grupului olandez.

Damen – Santierul Naval Galati

Unicul ofertant constructor de nave cu destinație militară din România este Damen.

În perioada 2001 – 2018, Șantierul Naval Damen Galați a livrat nave militare și componente pentru nave cu destinație militară în valoare finală de peste două miliarde de euro. Navaliștii de la Damen Galați au construit și cea mai mare navă militară construită vreodată în România, nava de suport logistic Karel Doorman. Karel Doorman are o lungime de 205 metri și este nava amiral a Marinei Regale Olandeze.

Anul acesta Damen Galați a finalizat construcția primelor trei Multi Service Offshore Patrol Vessel (MSOPV) 1400 destinate Tunisiei. Cea de-a patra şi ultima navă va părăsi cheul şantierului pe 20 octombrie anul acesta, încheind astfel unul dintre cele mai complexe şi fiabile proiecte din portofoliul Şantierului Naval Damen Galaţi. În aprilie, la Galați începea construcția a două nave destinate Pakistanului, în cadrul Programului OPV-I, ce prevede livrarea a două nave de patrulare cu deplasament de 1900 tone.

Astfel, la Damen Galați au fost produse sau se află in diverse stadii de construcție 29 de nave destinate sectorului de apărare și securitate. Dintre acestea, nava de patrulare Ștefan cel Mare intrată in serviciul MAI în 2010 executa misiuni specifice în Marea Neagră. Marina Română este beneficiarul a trei remorchere maritime construite de către Damen.

Referitor la clasele de corvete aflate în competiția pentru echiparea Marinei Române, oferta olandeza presupune cele mai mici riscuri legate de dezvoltare și fabricație, Damen având deja in portofoliu 9 nave SIGMA (Ship Integrated Geometrical Modularity Approach) de diverse dimensiuni (9113, 9813, 10513 si 10514 livrate) livrate beneficiarilor, a zecea (SIGMA 10514 LRP/ SIGMA 10514 POLA) fiind în faza de construcție pentru Marina Mexicului.

Continuarea, aici.



piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply