N-au mai reuşit să încheie nici un contract nou! Şantierul Naval Daewoo Mangalia, lovit de CRIZĂ: s-au redus orele suplimentare şi lucrările date subcontractorilor

0
1173

dmhi

REPLICA de Constanta: Rezultatele obţinute în industria navală românească în anul 2015 erau semne ale revenirii după o lungă perioadă de criză. 2015 a fost cel mai bun an pentru industria navală naţională, de la declanşarea crizei (în 2008), faţă de 2014 înregistrându-se un salt al veniturilor de 37,28%.

   Cel puţin asta arătau statisticile şi calculele, la momentul respectiv companiile care raportau creşteri fiind Daewoo Mangalia Heavy Industries (+112%), Şantierul Naval Constanţa (+82,50%) şi Severnav (+20,84%).

   Anul 2016 a venit însă cu veşti proaste. S-a înregistrat o stagnare, iar pentru anul viitor previziunile sunt şi mai sumbre în ceea ce priveşte Daewoo Mangalia. În prezent, şantierul, care are ca acţionari majoritari coreenii, iar statul român este acţionar minoritar, nu a reuşit să contracteze nici o lucrare nouă.

   Dacă până la finele anului 2017 nu vor fi încheiate contracte noi, şantierul şi-ar putea închide porţile. Este cea mai neagră variantă, însă, până la anul viitor, pe timpul acesta, se pot întâmpla multe.

   „Avem de lucru momentan. Există contracte în derulare, comenzi de onorat până la sfârşitul anului 2017. Cu alte cuvinte, angajaţii proprii ai Daewoo, circa 3 mii de oameni, au ce lucra, sunt nave de livrat”, au precizat, pentru „Replica” de Constanţa, angajaţi ai şantierului.

Publicitate https://www.mangalianews.ro/

   Însă, viitorul nu sună tocmai roz: „În schimb, nu s-au mai semnat contracte noi, având în vedere criza care nu ne afectează numai pe noi, este o chestiune la nivel mondial. Avem de lucru până la finele anului 2017. Dacă până atunci nu se semnează contracte noi, care să ne asigure continuitatea activităţii… atunci da, avem o problemă. Între timp, singurul inconvenient este acela că, în lipsa unor angajamente noi, s-au redus orele suplimentare de lucru. Adică, oamenii nu mai câştigă la fel de mulţi bani.

   Însă, problema cea mare nu ar fi în cazul oamenilor angajaţi de şantier, ci în cazul subcontractorilor pe care DMHI îi are. subcontractorii au, la rândul lor, circa 3 mii de angajaţi. Dacă noi am redus orele de muncă, volumul de muncă, subcontractorii îşi fac şi ei socotelile, dacă rentează să ţină 30 de oameni sau 20 dislocaţi în şantier – asta ca exemplu”, au mai precizat angajaţi ai şantierului.

   „S-au redus din lucrările acordate subcontractorilor”, au conchis angajaţii DMHI.

   Alexandra ANTON, replicaonline.ro, Vineri, 23 sept.2016.



piese-auto-mangalia.ro

lensa.ro


Leave a Reply