Firma lui Maganu, singura care operează legal curse de transport persoane în Mangalia!

0
959
Vă vine să credeţi?

În municipiul Mangalia, transportul în comun nu respectă nici o regulă, fiecare circulă după cum îl taie capul, fără licenţă de traseu, existând un fel de înţelegere tacită cu administraţia locală, pe principiul să nu meargă lumea pe jos, iar şoferii să poată mânca şi ei o pâine, fie şi la negru.

Două firme au fost declarate câştigătoare la licitaţia din luna decembrie de anul trecut, pentru traseele din Mangalia, însă contractele au întârziat să fie semnate cu primăria. Problema a fost la Claudiu Tusac,(fostul primar-n.r.), iar acum urmează, din câte înţelegem, să fie normalizată situaţia. Dar, chiar şi aşa, celelalte firme care nu şi-au adjudecat concesionarea traseelor continuă să efectueze curse. Ele vor fi tolerate de administraţia locală, din câte înţelegem, până în septembrie, cât este vară şi pot produce nişte bani, a declarat, pentru Replica, patronul unei firme de transport din sudul litoralului.

Încă din mai 2010, cotidianul Replica de Constanţa relata că, din totalul de 50 de microbuze care circulă în sudul litoralului (în Mangalia şi staţiunile aferente), 16 circulă la negru. Consiliul Local Municipal a încercat să pună punct haosului, pe ordinea de zi a şedinţei din luna mai 2010 fiind înscris şi un proiect de atribuire a traseelor. Spre nemulţumirea transportatorilor prezenţi la întrunirea consilierilor locali, proiectul a picat, primarul de la acea dată, Claudiu Tusac, anunţând că, de la 1 iunie, nici un microbuz nu va efectua legal curse de transport persoane. Interesant este că, fix în aceeaşi zi în care avea loc şedinţa, pe străzile din Mangalia poliţiştii ieşiseră într-o acţiune de verificare a microbuzelor aflate pe traseu.

Cu acea ocazie, oamenii legii întocmeau şi un dosar penal, pentru un microbuz depistat efectuând curse ilegale, microbuz aparţinând SC Călăraşi Com SRL, firmă administrată de Gheorghe Petrache. Nu era singurul prins la negru pe străzile Mangaliei, lista completă fiind următoarea: SC Teocris 2000 SRL, administrată de Marian Mazilescu (2 microbuze), SC Moldova Comprest SRL, administrată de Petre Morariu (1 microbuz), PFA Nicolae Munteanu (1 microbuz), SC Mary Trading SRL, administrată de Dan Vlădescu (3 microbuze), SC Klaus Internaţional SRL, administrată de Vasilică Avram (1 microbuz), SC All Angel Beauty SRL, administrată de Gheorghe Olteanu (2 microbuze), SC Talivroutte SRL, administrată de Nicolae Băluţă (1 microbuz), SC Millenium SRL, administrată de Marian Negoiţă (1 microbuz) şi SC Oneci Trans SRL, administrată de Ion Onesci (1 microbuz).

Toate aceste 10 firme nu cotizau, la data respectivă, nici un leu la bugetul Mangaliei, deşi operau curse pe teritoriul municipiului menţionat. Din 2010 şi până în prezent, situaţia nu s-a schimbat. Este şi motivul pentru care actualul primar al Mangaliei, Cristian Radu, a ţinut să declare că: Nu sunt mulţumit de felul cum se desfăşoară transportul în comun în Mangalia. Este un serviciu care, de 15 ani, nu funcţionează. Este încă o pată pe obrazul oraşului, unde şi aşa avem o grămadă de probleme de rezolvat şi, ştiţi că prioritară este rezolvarea problemei căldurii şi a apei calde. Dar vom rezolva şi problema transportului”.

Publicitate

Deşi câştigător la licitaţie, Oceanu n-a semnat încă un contract cu administraţia locală

În ciuda haosului descris mai-sus, funcţionarea serviciului de transport public local de persoane, prin curse regulate, este reglementat prin HCL 182/23.12.2010. Iar mai nou, legal, o singură firmă operează curse regulate pe traseul Mangalia-Olimp. Este vorba despre societatea controlată de viceprimarul Mangaliei, Bogdan Maganu. El a câştigat licitaţia organizată pentru traseul anterior amintit în luna decembrie anul trecut, iar pe data de 7.06.2012 SC Seaside Tour SRL parafa şi contractul cu primăria.

“În iunie a fost încheiat contractul cu firma Seaside Tour, pentru traseul Mangalia-Olimp şi va mai exista un contract, pentru traseul Mangalia-local, cum îl denumim noi. Este vorba de încă o firmă care a câştigat la licitaţie”, afirmă Cristian Radu.

Iată însă ce spun, pe acest subiect şi anumiţi consilieri locali: Nu au fost finalizate toate documentele între primărie şi cei care deservesc serviciul public de transport în comun, încercăm să găsim soluţii de durată, a fost constituită şi o comisie care să se ocupe de acest aspect. Problema datează din mandatul anterior, când a fost ţinută o licitaţie, dar a fost atacată. Ultima licitaţie, de acum câteva luni, nu a mai fost atacată, dar nu toată procedura a fost îndeplinită, susţin consilieri locali mangalioţi.

Care este însă a doua firmă câştigătoare la licitaţie, dar care nu a fost invitată la primărie să semneze contractul de atribuire a traseului? SC Thunder Truck SRL, unul dintre acţionarii societăţii fiind Petrică Oceanu, un vehement contestatar, acum un an, al lui Bogdan Maganu. Nu am reuşit încă să intru în posesia contractului de delegare de gestiune pentru traseul adjudecat la licitaţie. Ni s-a promis că în prima şedinţă de Consiliu Local va fi reglementată situaţia, dar nu s-a întâmplat acest lucru. Aşteptăm următoarea şedinţă, a declarat, pentru Replica, Petrică Oceanu, asociat la SC Thunder Truck SRL.

Demonstraţia că Maganu controlează Seaside Tour

Aşadar, odată descrisă situaţia transportului în comun la Mangalia, în sensul că doar firma Seaside Tour operează legal, iar restul la negru, readucem în atenţie şi cum a pornit pe acest drum al afacerilor cu microbuzele viceprimarul Bogdan Maganu. În 2011, relata Replica de Constanţa, SC Seaside Tours SRL primea de la Primăria Mangalia, cu dedicaţie, contracte în valoare totală de aproape 4 miliarde de lei vechi pentru transportul elevilor de la 5 şcoli şi un liceu. Mai mult, aceeaşi firmă primea şi contractul pentru transportul gratuit al pensionarilor din Mangalia, serviciu finanţat, de asemenea, din banii primăriei. Atât contractele pentru transportul elevilor, cât şi cel referitor la pensionari, au fost semnate în aceeaşi zi, pe 08.09.2011, unul fiind valabil până pe 12.06.2012, iar al doilea expiră în câteva zile – pe 12.09.2012.

Mai departe, cotidianul Replica făcea, în 2011, şi o demonstraţie a faptului că firma Seaside Tour este controlată de Bogdan Maganu! Aparent, SC Seaside Tours SRL este deţinută de Ionel Vârgă, de 30 de ani, din Bucureşti şi Vasile Ioan Tarce, de 39 de ani, din Mangalia. Trecem peste faptul că Vârgă este finul lui Bogdan Maganu şi ajungem la lucruri mai serioase. Astfel, în certificatul de atestare fiscală numărul 34174, eliberat de Primăria Mangalia pe 05.09.2011, reprezentantul legal al SC Seaside Tours SRL este Ion Maganu, nimeni altul decât tatăl consilierului PSD Bogdan Maganu.

Aşa cum preciza încă din 2011, Replica deţine şi două facturi, 900083 şi 900084, din 01.09.2011, prin care SC Seaside Tours SRL a cumpărat două microbuze de la SC Thunder Truck SRL, din Mangalia, persoana care semnează documentele fiscale din partea Seaside Tours fiind, evident, acelaşi Ion Maganu. Mai adăugăm că parcul auto al firmei lui Maganu cuprinde 20 de microbuze. 11 din cele 20 au fost luate de la SC Alum Mag SRL, firma falimentară a familiei Maganu, 5 de la SC Facredin Trans SRL (a pesedistului Ismail Facredin, fost patron al Seaside Tours SRL, până în 2008) şi 4 de la SC Romvivat SRL, firma lui Vasile Ioan Tarce, actualul asociat al Seaside Tours.

Vom reveni.

Alexandra ANTON, Replica, Joi, 9 aug.2012.


piese-auto-mangalia.ro

Litoral Press România

LĂSAȚI UN MESAJ

Va rugam sa adaugati un mesaj
Va rugam sa introduceti numele