Site icon Mangalia News

Cu drag, despre ruta estivală Constanța – Mangalia, despre electrificarea și modernizarea liniei de cale ferată care aparține de M800 (Magistrala 800)

Analiză preliminară despre electrificarea/modernizarea M800 Constanța – Mangalia.

Pentru că Mangalia este a 2-a noastră “casă” și lucrurile chiar se mișcă surprinzător de bine, dacă vorbim despre electrificarea și modernizarea liniei de cale ferată care aparține de M800 (Magistrala 800), astăzi vorbim puțin despre ruta estivală.

Cei 43 de km dintre cele 2 orașe de pe litoralul Mării Negre intră în atenția noastră și cel mai probabil odată cu începerea lucrărilor, vom avea o frecvență destul de ridicată, dacă vorbim despre actualizări și evoluțiile din șantier.

Pentru că niciodată pe România Feroviară nu am publicat fantezii imposibil de realizat, astăzi venim cu câteva date reale despre ce credem noi că se va întâmpla pe ruta estivală Constanța – Mangalia:

Pe lângă îmbunătățirea timpilor de parcurs, datorită implementării tracțiunii electrice mult mai eficiente decât cea diesel-electrică, multe locomotive GM își cam “dau duhul” acum în pădure la Olimp cu 15 vagoane în spate și nu numai, așteptarea la trecerea de nivel în sezon crescând foarte mult, între Constanța și Mangalia apare varianta unui tren metropolitan.

Mult pomenitul și lăudatul “tren metropolitan” din presa de profil, uneori chiar obsesiv de către persoane mai mult sau puțin credibile, ar trebui ajutat și/sau susținut cumva de CFR Infrastructură și chiar de Guvernul României, printr-o propunere “neortodoxă” specifică nouă, cei de la România Feroviară.

Orice OTF de stat sau privat care gestionează o trasă de tren metropolitan, fie că vorbim de viitoarea centură feroviară a capitalei (linia 102 București Progresul-Giurgiu), sau  Constanța-Mangalia, dacă implementează un Mers al Trenurilor cu o frecvență de sub 60 min între trenuri și să plătească TUI redus la 50%.

Dacă frecvența trenurilor crește peste valoarea de 60 min, Taxa de Utilizare a Infrastructurii (TUI) să fie plătită integral, astfel se poate încuraja un model feroviar care, în Europa, face legea de cel puțin de 20 de ani în jurul marilor orașe și pe rutele secundare de până la 60 km, corespondente inelelor feroviare marilor orașe.

Sursă foto & text: România Feroviară


Exit mobile version