Site icon Mangalia News

Sponsorizarea, sau cum poți decide ce se face cu taxele tale – Valentina Saygo

Activitatea ONG-urilor vine să suplinească neputința statului și să intervină acolo unde acesta este incapabil sau nu are resursele, priceperea sau delicatețea necesare. Dar aceste ONG-uri nu pot exista fără bani de la sponsori, fără implicarea civică a fiecăruia dintre noi. Sponsorizarea din impozit nu are niciun cost pentru firme, tocmai aceasta este frumusețea sponsorizării, chit că suferă modificări frecvente. Ca și acum, sponsorizarea și-a schimbat din nou filozofia din spate, pe ici pe colo, prin punctele esențiale, dar ea există în continuare. De noi depinde să se întâmple!

Când zic sponsorizare, mă refer la sponsorizarea prin bunuri, bani și servicii, iar în sponsorizare includem mecenatul, bursele private, în conformitate cu Legea 32/1994 privind sponsorizarea. Dar să luăm întrebările pe rând.

Ce firme pot beneficia de facilitățile fiscale privind sponsorizarea?

Care sunt limitele deductibile ale sponsorizării din impozit?

Când se pot plăti sponsorizările?

Ce e cu formularul 177?

Dacă sumele deductibile nu au fost utilizate integral, se utilizează acest nou formular, astfel:

Care sunt termenele pentru Formularul 177?

Ce trebuie să facă firmele pentru sponsorizare în timpul anului?

Pentru sumele mai mici de 5.000 lei, sponsorii pot plăti în numerar, cu condiția ca semnarea contractului de sponsorizare și emiterea chitanței să se facă înainte de terminarea trimestrului calendaristic (31 martie, 30 iunie, 30 septembrie, 31 decembrie).

Ce trebuie să facă firmele pentru sponsorizare după închiderea anului?

Ce au de făcut ONG-urile?

De reținut!

Dacă într-un trimestru s-a depășit limita deductibilă, se recalculează deductibilitatea în trimestrul următor, de aceea recomand prudență în sponsorizările trimestriale, iar pentru diferența nealocată se folosește formularul 177.

Dacă limita deductibilă a sponsorizării este depășită la sfârșitul anului, diferența este considerată o cheltuială nedeductibilă.

Dacă NU ați distribuit toată suma în timpul anului, ea NU se mai reportează în anul următor, așa că redirecționarea prin formularul 177 este ultima șansă ca banii să ajungă la ONG-uri și să nu rămână la fisc.

Avantajele sponsorizării deductibile fiscal:

Două sfaturi importante:

Pentru antreprenori și manageri: insistați pe langă contabilii sau directorii economici să pună în aplicare această facilitate de care putem beneficia toți, în fond și la urma urmei.

 Pentru contabili și directori economici: explicați antreprenorilor și managerilor această facilitate fiscală și faceți ca ea să funcționeze prin munca voastră, făcând-o să conteze și să vă aduceți un aport semnificativ în societate.

În încheiere, dacă sunteți într-adevăr interesați să susțineți și să ajutați o asociație sau fundație care contribuie la bunul mers al comunității, atunci vă recomand să sponsorizați orice ONG care face ceva bun, indiferent ce.

Sponsorizarea fiscală este mai mult decât un ajutor pentru ONG și beneficiarii acestuia, este un gest de responsabilitate și implicare socială și civică, pentru că aveți posibilitatea să decideți CE se face cu taxele voastre! Iar dacă NU faceți sponsorizări, să nu cumva să vă plângeți de taxe sau de guvern, da?

Putem să discutăm mai multe despre sponsorizări la cursul Cum să ne pregătim afacerea pentru 2023, detalii aici.

MN: Alte scrieri utile semnate de expertul-contabil Valentina Saygo și publicate de Mangalia News puteți viziona aici.


Mangalia News, 19.11.2022.


Exit mobile version