Site icon Mangalia News

Încă o suplimentare de cost pentru noul pod de la Agigea

noul pod agigea

Inaugurat la finele anului trecut, noul pod hobanat de peste Canalul Dunăre – Marea Neagră de la Agigea nu este, încă, practicabil, din cauza întârzierii lucrărilor la căile de acces. Întârzierea dării sale în folosinţă nu este singura hibă a acestei investiţii enorme, a cărei construcţie a început în vara anului 2010. Şi costurile sale s-au dublat faţă de suma pentru care s-a semnat contractul.

Potrivit unui anunţ publicat pe portalul achiziţiilor publice, Administraţia Porturilor Maritime Constanţa S.A., beneficiarul investiţiei, a atribuit, recent, un contract de „Servicii proiectare pentru reactualizarea documentaţiei tehnico-economice, reactualizarea Devizului General în vederea redepunerii Cererii de Finanţare ca Proiect Major pentru finalizarea obiectivului de investiţii Pod rutier la km 0+540 al CDMN şi lucrări aferente infrastructurii rutiere şi de acces în Portul Constanţa“.

Acest nou contract are o valoare de 313.446,17 lei şi s-a încheiat după o negociere fără anunţ de participare. Alegerea procedurii a fost justificată prin faptul că serviciile respective pot fi furnizate de un singur ofertant, din motive tehnice. Astfel, asocierea Search Corporation S.R.L. şi Luca Way S.R.L. s-au mai ales cu aproape 314.000 de lei, pentru a recalcula devizele lucrărilor realizate, în baza cărora compania va face o solicitare de completare a contractului de finanţare.

În 2010, când C.N. A.P.M.C. a semnat contractul de construcţie cu Apolodor Comimpex, costurile erau calculate la 81,6 milioane de lei. Între timp, au apărut alte cheltuieli, care au făcut ca suma totală a investiţiei să ajungă la aproape 192 de milioane de lei, de peste două ori mai mult decât valoarea iniţială.

Potrivit beneficiarului, breteaua de acces dintre D.N. 39 şi noul pod hobanat va fi gata în luna mai 2015.

(N.D.), observator.ro, Joi, 29.01.2015.

Exit mobile version